بررسی زمینه ها، عوامل و راهکارهای پذیرش بانکداری الکترونیک (مطالعه موردی: مشتریان شعب بانک کشاورزی استان مازندران)
(ندگان)پدیدآور
طالبی, مهشیدصالحی, صادقخوشفر, غلامرضانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این پژوهش شناسایی بسترها، عوامل و راهکارهای پذیرش بانکداری الکترونیکی با تأکید بر مشتریان روستائی بانک کشاورزی استان مازندران است. این پژوهش به شیوه کیفی انجام شد. میدان مطالعه، کلیه مشتریان بانک کشاورزی در استان مازندران هستند که در زمستان 1392 برای انجام امور بانکی به شعب مراجعه نمودند. نمونهگیری تحقیق به شیوه نمونهگیری نظری_هدفمند با استفاده از دو معیار «تنوع» و «رسیدن به نقطه اشباع نظری» انجام گرفت و با 46 نفر از مدیران و مشتریان بانک کشاورزی در پنج مرکز شهرستان (آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد، ساری) مصاحبه به عمل آمد. نتایج نشان -داد که ارتقای شرایط آموزشی، زمینه های تشویقی و جامعهپذیر کردن نسل بعدی از مهمترین زمینهها و بسترهای لازم برای پذیرش بانکداری الکترونیکی محسوب میشوند. همچنین مهمترین عوامل پذیرش بانکداری الکترونیکی عبارتند از: مقولات ابزاری، همرنگی، تبعیت و.... در خاتمه، مجموعه راهکارها و اقداماتی به منظور بهبود شرایط پذیرش این تکنولوژی پیشنهاد شده است.
کلید واژگان
پذیرشبانکداری الکترونیک
زمینه ها
عوامل
راهکارها
چالشهای کسب و کار
شماره نشریه
12تاریخ نشر
2015-02-201393-12-01
ناشر
دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطباییعضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران
استادیار گروه جامعه شناسی، دانشگاه گلستان
شاپا
2008-62372476-5287




