تاثیر شبکه اجتماعی مدیران اجرایی بر عملکرد کسب و کارهای نوپا در ایران: شواهدی مبتنی بر یافته های دیده بان جهانی کارآفرینی(GEM)
(ندگان)پدیدآور
زالی, محمد رضارضوی, سید مصطفیکابلی, الهامنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
شبکه های اجتماعی در برگیرنده ی روابطی هستند که اطلاعات و منابع مورد نیاز کارآفرینان را در اختیارشان قرار می دهند. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر بکارگیری منابع مشورتی شبکه اجتماعی کارآفرینان (مدیران اجرایی) بر عملکرد کسب و کارهای نوپای ایرانی (135n=) که در برنامه پژوهشی 2011 دیده بان جهانی کارآفرینی شرکت داشته اند، است. نتایج داده های 2011 GEM مبتنی بر مدل یابی معادلات ساختاری نشان می دهد که اندازه ی شبکه اجتماعی کارآفرینان، تاثیر مثبت بر عملکرد کسب و کارهاشان دارد. همچنین نتایج پژوهش حاضر حاکی از آن است که حمایت خانوادگی صاحبان کسب و کار تاثیر شبکه اجتماعی بر عملکرد کسب و کارهاشان افزایش می دهد.
کلید واژگان
شبکه اجتماعیحمایت خانوادگی
عملکرد کسب وکار
دیده بان جهانی کارآفرینی
شماره نشریه
8تاریخ نشر
2013-02-191391-12-01
ناشر
دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه تهراندانشیار دانشگاه تهران
کارشناسی ارشد دانشگاه تهران
شاپا
2008-62372476-5287




