بررسی عوامل موثر بر اثربخشی سازمانی از منظر مسئولیت اجتماعی سازمانی (مطالعه موردی : شرکت های تعاونی استان تهران )
(ندگان)پدیدآور
نویدی نکو, رضاآریان فر, خسروهنرمند, هانینوذری, lنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مسئولیت اجتماعی سازمانی ، موضوعی صرفا برای کارشناسان امور اجتماعی یا سازمانهای بزرگ نیست. همه مدیران باید اهمیت آن را درک کرده و بدانند چرا باید نسبت به آن متعهد باشند. هدف از انجام این تحقیق، سنجش ابعاد مسئولیت اجتماعی سازمانی و بررسی تاثیرات آن بر اثربخشی سازمانی در شرکتهای تعاونی استان تهران می باشد. برای این منظور، نمونه ای با حجم 388 نفر به طور تصادفی از میان مشتریان چهار شرکت تعاونی فعال انتخاب کرده و با استفاده از روش همبستگی پیرسن، فرضیات مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که رابطه معناداری میان اثربخشی سازمانی و مسئولیت اجتماعی سازمانی وجود دارد. از میان مولفه های اثربخشی سازمانی، تصویر ذهنی مشتریان و اخلاق کارکنان، بیشترین ارتباط را با مسئولیت اجتماعی سازمانی داشته است.
کلید واژگان
مسئولیت اجتماعی سازمانیاثربخشی سازمانی
شرکتهای تعاونی
شماره نشریه
497تاریخ نشر
2012-12-211391-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقاتسازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه تهرانکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت شهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات




