آینده پژوهی مدیریت
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
-
نگاهی آینده پژوهانه به مدل بازاریابی بر مبنای مجوز در حوزه بانکداری با کاربست رویکرد دلفی (مطالعه موردی : بانک ملت)
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2023-05-22)هدف از این مطالعه، طراحی، تبیین و ارائه مدل بازاریابی بر مبنای مجوز در حوزه بانکداری، در میان کارکنان شعب بانک ملت است.در این پژوهش از استراتژی روش ترکیبی برای پاسخ به سؤالات پژوهش استفادهشده است. در این پژوهش به کمک روش ...
-
بررسی کمی انتقال فناوری در صنعت خودروسازی با استفاده از الگوی تحلیل ارتباط (مطالعة موردی برای دو محصول پژو 301 و 2008 در گروه صنعتی ایرانخودرو)
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2023-05-22)این مقاله موضوع انتقال فناوری را در صنعت خودرو به طور کمی و با رویکرد اقتصادسنجی بررسی میکند. به عنوان مطالعة موردی، سرمایهگذاری مشترک بینالمللی بین گروه خودروسازی فرانسوی پژو و گروه صنعتی ایرانخودرو در دو محصول 301 و ...
-
بررسی عوامل موثر در شکست و موفقیت کسب و کار های نوپا در ایران با راهبرد نظریه زمینه ای ساخت گرا
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2023-05-22)کسب و کارهای نوپا (استارت آپ ها) به عنوان مدل جدیدی از شکل گیری و رشد کسب و کارها در سال های اخیر و در سراسر جهان مورد توجه دولتها و سرمایه گذاران قرارگرفته اند و نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشورها دارند. نرخ موفقیت استارت ...
-
آینده پژوهی هوش فرهنگی با رویکرد سناریو سازی
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2023-05-22)زمینه : امروزه با افزایش سرعت، پیچیدگی و گستردگی تغییرات محیطی، شاهد تداوم کاهش دقت در پیش نگری های سنتی در سازمان هستیم. از آنجایی که تعاملات افراد با یکدیگر و سازمان های مختلف در محیطی کاملا پویا و با تنوع فرهنگی صورت ...
-
تدوین مدلی جامع جهت ارزیابی عوامل بازاریابی الکترونیکی موثر بر زنجیره تامین چابک با رویکرد QFD در اپراتوری همراه اول ایران
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2023-05-22)زمینه: امروزه چابکی به عنوان مشخصه ای برای رقابت شناخته شده و استفاده از آن در زنجیره تامین بسیاری از شرکت ها گسترش پیدا کرده است، اما شرکت ها جهت انطباق خود با نیازهای پویای مشتریان نیازمند راهی هستند که در کمترین زمان ...
-
طراحی مدل تدوین ره نگاشت فناوری اطلاعات (مورد مطالعه: پیاده سازی بانک مجازی اختصاصی و سازمانی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان)
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2023-05-22)زمینه: زمینه اصلی پژوهش ره نگاری و روش تدوین ره نگاشت وزمینه های فرعی نیزحوزه فناوری اطلاعات و حوزه بانکداری مجازی اختصاصی و سازمانی بودهدف:هدف این پژوهش شناسائی و ارزیابی مولفه ها و شاخصهای کلیدی فناوری اطلاعات درسازمانها ...
-
پیشبینی نابسامانی بانکی و سرایت بحران در شبکه بانکی (با کاربرد رویکرد ترکیبی خطی و غیرخطی)
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2023-05-22)پژوهش حاضر با هدف پیشبینی نابسامانی بانکی و سرایت بحران در شبکه بانکی با استفاده از رویکرد ترکیبی خطی و غیر خطی انجام شده است. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. از این رو، برای رسیدن به این ...
-
طراحی الگوی اثربخش آموزش کارآفرینی در صنایع تولیدی براساس نظریه داده بنیاد
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2023-02-20)زمینه: آنچه در شرایط سخت کنونی اقتصاد، ضرورت آن در جامعه بیش از پیش احساس می شود، پرداختن به مقوله اساسی کارآفرینی است.هدف: تحقیق حاضر به ارایه الگوی اثر بخش آموزش کارآفرینی در صنایع تولیدی می پردازد. روش ها: این تحقیق با ...
-
شناسایی تاثیر تناسب و مراحل رشد آتی تیم با سطح فناوری بر موفقیت شرکت های دانش بنیان و فناور محور در ایران
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2023-02-20)کارآفرینی در حوزه دانشی، به واسطه تغییرات سریع و عدم قطعیت محیطی، دارای مشکلات عدیده ای است؛ اما این شرکتها به عنوان پیشران بوده و بدون حضور اثربخش آنها نمی توان به موفقیت های چشمگیر در دانش، اقتصاد و اشتغال دست یافت. ...
-
واکاوی تاثیر آینده نگاری شرکتی بر نوآوری در کسب و کارهای نوپا
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2023-02-20)هدف پژوهش حاضر واکاوی تاثیر آینده نگاری شرکتی بر نواوری در کسب و کارهای نوپا میباشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی بوده و از لحاظ روش، توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری مدیران ارشد کسب و کارهای نوپا می باشد. به منظور ...
-
ارائه مدلی از نقش تمایزات فردی برپیش بینی تبلیغات چریکی با استفاده از شبکه عصبی پرسپترون
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2023-02-20)تبلیغات چریکی بر خلاف الگوهای تعریف شده ، با استفاده از ایده های ساده و انعطاف پذیر در تلاش است تا با جذب مخاطبان در دل آن ها نفوذ کند و با صرف کمترین هزینه در آینده سودآوری را ایجاد نماید. بخشی از این فرایند با توجه به ...
-
طراحی الگوی حکمرانی سهولت کسب و کار در چارچوب قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی کشور
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2022-11-22)کیفیت حکمرانی نقش بسزایی درچگونگی وکیفیت فضای کسب و کار دارد. لذا این پژوهش با هدف طراحی الگوی حکمرانی سهولت کسب و کار در چارچوب قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور انجام گرفته است. تحقیق از لحاظ هدف ...
-
طراحی مدل ارزیابی کارآفرینی دانشگاهی ، رویکردی نوین برای مقایسهپذیری دانشگاههای آینده مورد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2022-11-22)این پژوهش با هدف ارائه مدل ارزیابی کارآفرینی دانشگاهی با رویکرد مقایسهپذیری دانشگاههای آینده انجام گرفتهاست. روش تحقیق توصیفی، هدف کاربردی و به روش آمیخته بودهاست. دادههای بخش کیفی به روش اسنادی و مصاحبه نیمهساختاریافته ...
-
ارائه الگوریتم فرا ابتکاری جدید جهت حل مساله انتخاب ویژگی
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2022-11-22)با توجه به افزایش حجم داده ها و اطلاعات در سالهای اخیر مساله انتخاب مناسبترین ویژگی جهت تصمیم گیری اهمت فراوانی یافته است. روشهای کلاسیک انتخاب ویژگی نمی توانند بر روی داده های بزرگ به درستی عمل نمایند. از آنجا که مسئله ...
-
تبیین عوامل پیامدی الگوی برند سازی در صنعت حمل و نقل جادهای کالا با رویکرد آینده پژوهی
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2022-11-22)علیرغم اهمیت بالای تأثیربرندسازی بررونق ورشدکسب وکارهادربستراقتصادهای ملی، وپیامدهای توسعهای آن برای صنایع مختلف دربازههای زمانی حال وآینده،دادههای آماری حکایت ازبهرهمندی پایین صنعت حمل ونقل جادهای کالاکشورازاین ظرفیت ...
-
مدل آینده نگر بهبود توانمندیهای انتقال تکنولوژی در سیستم های ایمنی خودرو
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2022-08-23)زمینه : سیستم های ایمنی خودرو به عنوان یکی از مهم ترین بخش های صنعت خودرو یرای بهبود کیفیت وآماده شدن برای آینده نیازمند شناسایی تکنولوژی های روز و روش های مناسب انتقال آن ها می باشد. هدف : هدف از این پژوهش، شناسایی مؤلفههای ...
-
ارائه مدلی برای بازاریابی درونگرا و برونگرا در بازاریابی دیجیتال
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2022-08-23)در دهه هاى اخیر، توسعه وگسترش فناورى هاى جدید ارتباطى، موجب تحولات شگرفى در تمامى زوایاى حیات اجتماعى شده و روز به روز بر اثرات آن افزوده مى شود.اهمیت بازاریابی دیجیتال این روزها بر کسی پوشیده نیست و این اهمیت تنها به دلیل ...
-
ارائه مدل چهار بعدی جهت تقویت بازاریابی الکترونیکی صنایع تبدیلی آینده در افق چشمانداز 1404 (با تمرکز بر آمیخته بازاریابی الکترونیکی استان زنجان).(اصلاحه)
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2022-08-23)این پژوهش با هدف ارائه مدل چهار بعدی جهت تقویت بازاریابی الکترونیکی صنایع تبدیلی آینده در افق چشمانداز 1404 (با تمرکز بر آمیخته بازاریابی الکترونیکی استان زنجان) انجام گرفته است. روش این پژوهش، بر حسب نوع هدف،آمیخته، ...
-
ارائه الگوی استراتژی منابع انسانی سبز در بانک رفاه کارگران با رویکرد آینده
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2022-05-22)آینده نگاری و تبدیل بدیلها و سناریوهای محتمل در زمینه آینده منابع انسانی در صنعت بانکداری هدف اصلی این پژوهش است. این پژوهش به لحاظ هدف، از نوع تحقیقات آیندهپژوهی تحلیلی، است. از نظر نحوه گردآوری و نوع دادهها از نوع ...
-
مدل کیفی کسب ارزش در حوزه فناوری اطلاعات مبتنی بر اقتصاد نوآوری با رویکرد داده بنیاد
(دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2022-05-22)زمینه: اقتصاد نوآوری مولد ارزش است، ارزشی که از کسب و کارهای مبتنی بر این نوع اقتصاد در حوزههای مرتبط با تکنولوژی ایجاد میشود و بر کارآفرینی و نوآوری تأکید دارد.هدف: این پژوهش کیفی با مرور ادبیات و پیشینهی واژگان کلیدی ...



