مرور دوره 30, شماره 1 (پیاپی 116) بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
- 
آینده پژوهی گردشگری پایدار، رهیافتی نو در اقتصاد مقاومتی (مورد مطالعه: کارشناسان صنعت گردشگری و هتلداری) (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2019-05-22)زمینه: در عرصه گردشگری به ویژه برنامه ریزی جهت توسعه گردشگری پایدار؛ پرداختن به آینده و برنامه ریزی آن، جزء لاینفک فرایند برنامه ریزی و توسعه محسوب می شود. هم چنین، در تدوین استراتژی اقتصاد مقاومتی باید گردشگری و به ویژه ...
 
- 
تبیین استراتژیهای کسبوکار و جهتگیری استراتژیک بهمنظور ترسیم آینده نظام مدیریت منابع انسانی (مطالعه موردی: بانک توسعه صادرات ایران) (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2019-05-22)یکی از چالشهای اصلی سازمانها، دستیابی به مزیت رقابتی از طریق نگاه استراتژیک آیندهنگرانه است. تبیین استراتژیهای کسبوکار با بهرهگیری از مدل مایکل پورتر (1985) و جهتگیری استراتژیک (استخدام از بازار کار داخلی یا خارجی) ...
 
- 
تجارب داخلی و بین المللی در زمینه سامانه های آینده پژوهی ـ پویش محیطی وب محور (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2019-05-22)پویش محیطی، در سالهای اخیر بهصورت چشمگیری مورد استفاده در سراسر جهان قرار گرفته است. اگرچه تعریف دقیق و شفافی برای این مفهوم وجود ندارد، ولی در کل میتوان اینگونه بیان کرد که این فرآیند، استفاده سیستماتیک از بهترین ...
 
- 
رابطه استراتژی تجاری آیندهنگر و خطر سقوط قیمت سهام با نقش تعدیلگر بیشارزیابی سهام (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2019-05-22)هدف این پژوهش، بررسی رابطه استراتژی تجاری آیندهنگر و خطر سقوط قیمت سهام با نقش تعدیلگر بیش ارزیابی سهام در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران است. این پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی بوده و دوره زمانی آن شامل ...
 
- 
شناسایی عوامل موثر تبدیل دانش به ثروت از دید خبرگان دانشگاههای استان گلستان (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2019-05-22)رشد اقتصادی زمانی اتفاق میافتد که رشتهها و تحقیقات دانشگاهی تبدیل به ثروت شود از اینرو، شناخت عوامل تبدیل دانش به ثروت به یکی از دغدغه های جامعۀ دانشگاهی تبدیل شده است. خط مشی های جدید دانشگاه ها تبدیل دستاوردهای تحقیقاتی ...
 
- 
شناسایی قابلیتهای کلیدی آیندهنگاری سازمانی در بانکها و موسسات مالی ایران (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2019-05-22)آیندهپژوهی در سازمان که با عنوان آیندهنگاری سازمانی شناخته میشود، یکی از حوزههای موردبحث در آیندهپژوهی و مدیریت استراتژیک است. آیندهنگاری، سازمانها را قادر میسازد تغییرات بنیان برافکن آینده را شناسایی کنند و بتوانند ...
 
- 
شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر ظرفیت جذب در یک سازمان تحقیقاتی (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2019-05-22)ظرفیت جذب دانش در بیست سال گذشته به دلیل اهمیت منابع دانشی خارجی به یکی از مهمترین سازه ها تبدیل شده است، ظرفیت جذب برای ایجاد ارزش و حفظ مزیت رقابتی به شرکت ها کمک شایانی می کند. هدف این پژوهش، شناسایی و اولویت بندی عوامل ...
 
- 
شناسایی و تحلیل عوامل کلیدی مؤفقیت در مطالعات آینده نگاری با بکارگیری نقشه شناختی فازی (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2019-05-22)زمینه: آینده نگاری عملاً به اتکای تعامل بین شبکه وسیعی از ذینفعان و خبرگان، بدنبال تحقق تصاویر مطلوب آینده میباشد. این سئوال اساسی مطرح می شود که: شاخصترین عوامل در اجرای مؤفقیت آمیز پروژه های آینده نگاری کدامند؟. ...
 
- 
طراحی مدل هوشمندی بازاریابی با رویکرد مدلسازی تفسیری ساختاری (مطالعه موردی صنعت خودرو داخلی) (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات, 2019-05-22)سازمان برای بقا در بازارهای پویا و متغیر نیازمند ابزاری است که بتواند با کمک آن بر چالش های محیطی فضای رقابت فائق آید. چنین ابزاری هوشمندی بازاریابی است. از این رو با هدف تدوین مدل هوشمندی بازاریابی تحقیق حاضر صورت گرفت. ...
 



