نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکاشانی, ولی الهfa_IR
dc.contributor.authorمکبریان, منصورهfa_IR
dc.contributor.authorمصطفایی فر, الههfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:28:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:28:07Z
dc.date.available1399-07-09T03:28:07Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:28:07Z
dc.date.issued2017-10-23en_US
dc.date.issued1396-08-01fa_IR
dc.date.submitted2015-11-23en_US
dc.date.submitted1394-09-02fa_IR
dc.identifier.citationکاشانی, ولی اله, مکبریان, منصوره, مصطفایی فر, الهه. (1396). ویژگی‎های روان‌سنجی نسخۀ فارسی سیاهۀ ذهن‎آگاهی ورزشی. نشریه رشد و یادگیری حرکتی, 9(3), 423-443. doi: 10.22059/jmlm.2017.135776.994fa_IR
dc.identifier.issn9333-2008
dc.identifier.issn2676-4547
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2017.135776.994
dc.identifier.urihttps://jmlm.ut.ac.ir/article_64035.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241283
dc.description.abstract<br /> ذهن‌آگاهی، فرایندی شناختی است که طی آنها فرد ذهن‌آگاه، بدون قضاوت و همراه با پذیرش، تمرکز خود را روی تجربۀ احساسات و اتفاقاتی که در لحظۀ حال در خود یا اطرافش رخ می‌دهد، متمرکز می‌سازد. هدف از پژوهش حاضر، تعیین روایی و پایایی نسخۀ فارسی سیاهۀ ذهن­آگاهی ورزشی بود. بدین منظور 150 ورزشکار با سطوح مختلف مهارتی در هفت رشتۀ ورزشی تیمی و انفرادی، به‌صورت نمونه‌گیری تصادفی خوشه‎ای انتخاب شدند و نسخۀ فارسی سیاهۀ ذهن‏آگاهی ورزشی را تکمیل کردند. روش اجرا بدین شکل بود که نخست با بهره‌مندی از روش بازترجمه، صحت ترجمۀ نسخۀ فارسی سیاهۀ ذهن‎آگاهی ورزشی تأیید شد. در ادامه برای تعیین روایی سازۀ نسخۀ فارسی سیاهۀ ذهن‎آگاهی ورزشی از تحلیل عاملی تأییدی مبتنی بر مدل معادلات ساختاری، برای تعیین همسانی درونی ابزار از ضریب آلفای کرونباخ، برای پایایی زمانی (ثبات پاسخ) سؤالات از ضریب همبستگی درون‌طبقه­ای در روش آزمون مجدد استفاده شد. نتایج نشان داد که تحلیل عاملی تأییدی مرتبۀ اول (042/0RMSEA=، 97/CFI=  و 96/0TLI= ) و دوم (042/0RMSEA=، 97/0CFI=  و 96/0TLI= )، ضرایب آلفای کرونباخ (79/0=ɑ) و همبستگی درون‌طبقه­ای نسخۀ فارسی سیاهۀ ذهن­آگاهی ورزشی (85/0)، از ساختار سه‌عاملی و 15 سؤالی سیاهۀ اصلی حمایت کرده و روایی و پایایی آن را تأیید می­کنند.fa_IR
dc.format.extent356
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه رشد و یادگیری حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Motor Learning and Movementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2017.135776.994
dc.subjectاعتبارسنجیfa_IR
dc.subjectبازیابی‏تمرکزfa_IR
dc.subjectحضور ذهنfa_IR
dc.subjectعدم قضاوتfa_IR
dc.titleویژگی‎های روان‌سنجی نسخۀ فارسی سیاهۀ ذهن‎آگاهی ورزشیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه سمنان، سمنان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکدۀ علوم ورزشی دانشگاه صنعتی شاهرود، شاهرود، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس‌ارشد رفتار حرکتی دانشگاه سمنان، سمنان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue3
dc.citation.spage423
dc.citation.epage443


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد