نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, محدثهfa_IR
dc.contributor.authorموحدی, احمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorصالحی, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorصفوی همامی, شیلاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:28:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:28:06Z
dc.date.available1399-07-09T03:28:06Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:28:06Z
dc.date.issued2017-10-23en_US
dc.date.issued1396-08-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-13en_US
dc.date.submitted1394-09-22fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, محدثه, موحدی, احمدرضا, صالحی, حمید, صفوی همامی, شیلا. (1396). تأثیر هدف‌گزینی آسان و دشوار بر اکتساب و یادداری مهارت پرتاب آزاد بسکتبال در دانش ‌آموزان کم‌توان ذهنی. نشریه رشد و یادگیری حرکتی, 9(3), 385-404. doi: 10.22059/jmlm.2017.138388.1011fa_IR
dc.identifier.issn9333-2008
dc.identifier.issn2676-4547
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2017.138388.1011
dc.identifier.urihttps://jmlm.ut.ac.ir/article_64036.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241281
dc.description.abstract<br /> هدف‌گزینی از جمله مؤلفه‌های انگیزشی است که برای بهبود یادگیری مهارت‌های ورزشی به‌کار می‌رود. هدف از تحقیق حاضر، تعیین تأثیر هدف‌گزینی آسان و دشوار بر اکتساب و یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال در دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر بود. نمونۀ این پژوهش 21 نفر از دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر 13 – 8 سال شهر اصفهان بودند که در دو گروه هدف‌گزینی آسان و دشوار قرار گرفتند. شرکت‌کنندگان 9 جلسه به اکتساب تکلیف ملاک پرداختند. آزمون پرتاب آزاد بسکتبال به‌عنوان ابزار پژوهش استفاده شد. پیش‌آزمون قبل از جلسات اکتساب و آزمون‌های اکتساب در طول جلسات اکتساب و آزمون‌های یادداری فوری و تأخیری به‌ترتیب پس از 2 و 10 روز بی‌تمرینی برگزار شد. برای تحلیل داده‌ها از تحلیل واریانس و اندازه‌های تکراری و آزمون t مستقل استفاده شد. نتایج نشان داد گروه هدف‌گزینی آسان در مراحل اکتساب و یادداری، بهبود معنا‌دار اجرا داشتند (P< 0.05)، درحالی‌که گروه هدف‌گزینی دشوار بهبودی اجرا نشان ندادند. یافته‌ها، استفاده از هدف‌گزینی آسان به‌جای هدف‌گزینی دشوار را برای آموزش پرتاب آزاد بسکتبال به کودکان کم‌توان ذهنی پیشنهاد می‌کند.fa_IR
dc.format.extent242
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه رشد و یادگیری حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Motor Learning and Movementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2017.138388.1011
dc.subjectاکتسابfa_IR
dc.subjectپرتاب آزاد بسکتبالfa_IR
dc.subjectکم‌توان ذهنیfa_IR
dc.subjectیادداریfa_IR
dc.subjectهدف‌گزینی آسانfa_IR
dc.subjectهدف‌گزینی دشوارfa_IR
dc.titleتأثیر هدف‌گزینی آسان و دشوار بر اکتساب و یادداری مهارت پرتاب آزاد بسکتبال در دانش ‌آموزان کم‌توان ذهنیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس‌ارشد رفتار حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه رفتار حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه رفتار حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه رفتار حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue3
dc.citation.spage385
dc.citation.epage404
nlai.contributor.orcid0000-0002-2313-4752


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد