| dc.contributor.author | محمدی, محدثه | fa_IR |
| dc.contributor.author | موحدی, احمدرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | صالحی, حمید | fa_IR |
| dc.contributor.author | صفوی همامی, شیلا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:28:06Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:28:06Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:28:06Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:28:06Z | |
| dc.date.issued | 2017-10-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-08-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-12-13 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-09-22 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | محمدی, محدثه, موحدی, احمدرضا, صالحی, حمید, صفوی همامی, شیلا. (1396). تأثیر هدفگزینی آسان و دشوار بر اکتساب و یادداری مهارت پرتاب آزاد بسکتبال در دانش آموزان کمتوان ذهنی. نشریه رشد و یادگیری حرکتی, 9(3), 385-404. doi: 10.22059/jmlm.2017.138388.1011 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 9333-2008 | |
| dc.identifier.issn | 2676-4547 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2017.138388.1011 | |
| dc.identifier.uri | https://jmlm.ut.ac.ir/article_64036.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241281 | |
| dc.description.abstract | <br /> هدفگزینی از جمله مؤلفههای انگیزشی است که برای بهبود یادگیری مهارتهای ورزشی بهکار میرود. هدف از تحقیق حاضر، تعیین تأثیر هدفگزینی آسان و دشوار بر اکتساب و یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال در دانشآموزان کمتوان ذهنی آموزشپذیر بود. نمونۀ این پژوهش 21 نفر از دانشآموزان کمتوان ذهنی آموزشپذیر 13 – 8 سال شهر اصفهان بودند که در دو گروه هدفگزینی آسان و دشوار قرار گرفتند. شرکتکنندگان 9 جلسه به اکتساب تکلیف ملاک پرداختند. آزمون پرتاب آزاد بسکتبال بهعنوان ابزار پژوهش استفاده شد. پیشآزمون قبل از جلسات اکتساب و آزمونهای اکتساب در طول جلسات اکتساب و آزمونهای یادداری فوری و تأخیری بهترتیب پس از 2 و 10 روز بیتمرینی برگزار شد. برای تحلیل دادهها از تحلیل واریانس و اندازههای تکراری و آزمون t مستقل استفاده شد. نتایج نشان داد گروه هدفگزینی آسان در مراحل اکتساب و یادداری، بهبود معنادار اجرا داشتند (P< 0.05)، درحالیکه گروه هدفگزینی دشوار بهبودی اجرا نشان ندادند. یافتهها، استفاده از هدفگزینی آسان بهجای هدفگزینی دشوار را برای آموزش پرتاب آزاد بسکتبال به کودکان کمتوان ذهنی پیشنهاد میکند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 242 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه رشد و یادگیری حرکتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Motor Learning and Movement | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2017.138388.1011 | |
| dc.subject | اکتساب | fa_IR |
| dc.subject | پرتاب آزاد بسکتبال | fa_IR |
| dc.subject | کمتوان ذهنی | fa_IR |
| dc.subject | یادداری | fa_IR |
| dc.subject | هدفگزینی آسان | fa_IR |
| dc.subject | هدفگزینی دشوار | fa_IR |
| dc.title | تأثیر هدفگزینی آسان و دشوار بر اکتساب و یادداری مهارت پرتاب آزاد بسکتبال در دانش آموزان کمتوان ذهنی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسارشد رفتار حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد گروه رفتار حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه رفتار حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه رفتار حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 385 | |
| dc.citation.epage | 404 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-2313-4752 | |