نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمتشرعی, ابراهیمfa_IR
dc.contributor.authorعبدلی, بهروزfa_IR
dc.contributor.authorواعظ موسوی, سید محمد کاظمfa_IR
dc.contributor.authorفارسی, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:28:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:28:04Z
dc.date.available1399-07-09T03:28:04Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:28:04Z
dc.date.issued2018-11-22en_US
dc.date.issued1397-09-01fa_IR
dc.date.submitted2015-10-10en_US
dc.date.submitted1394-07-18fa_IR
dc.identifier.citationمتشرعی, ابراهیم, عبدلی, بهروز, واعظ موسوی, سید محمد کاظم, فارسی, علیرضا. (1397). تأثیر تمرین مهارت های روان شناختی بر عملکرد، یادداری و انتقال تحت فشار بازیکنان نوآموز بدمینتون. نشریه رشد و یادگیری حرکتی, 10(3), 293-326. doi: 10.22059/jmlm.2018.133863.975fa_IR
dc.identifier.issn9333-2008
dc.identifier.issn2676-4547
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2018.133863.975
dc.identifier.urihttps://jmlm.ut.ac.ir/article_69905.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241270
dc.description.abstractهدف از این مطالعه، بررسی تأثیر تمرینات پی.اس.تی بر عملکرد، یادداری و انتقال تحت فشار بازیکنان نوآموز بدمینتون بود.40 نوآموز بدمینتون به روش جایگزینی تصادفی در دو گروه آزمایش (20 نفر) و کنترل مداخله‌نما (20 نفر) قرار گرفتند. در آزمون‌های اکتساب و یادداری از آزمون‌های استاندارد سرویس کوتاه و بلند، تاس کلیر و دراپ و در آزمون انتقال تحت فشار، از روش تجزیه‌وتحلیل یادداشت‌برداری استفاده شد. تمامی شرکت‌کنندگان مهارت‌های اختصاصی بدمینتون را در مدت زمان 24 جلسه در طول سه ماه فراگرفتند. گروه آزمایش علاوه‌بر مهارت‌های اختصاصی بدمینتون، 24 جلسة 20 دقیقه‌ای بستة اختصاصی پی.‌اس.‌تی و گروه کنترل مداخله‌نما نیز همین تعداد جلسات آموزش‌هایی در مورد اطلاعات عمومی در بدمینتون دریافت کردند. نتایج تحلیل واریانس مرکب نشان داد که در تمامی آزمون‌ها نمره‌های گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل مداخله‌نما به‌طور معناداری بالاتر بود که بیانگر اثربخشی برنامة پی.‌اس.‌تی بر عملکرد و یادگیری نوآموزان مرد بدمینتون بود. نتایج مطالعۀ حاضر، دامنۀ اثربخشی این تمرینات را به یادگیری مهارت‌های جدید حرکتی نیز تعمیم داد.fa_IR
dc.format.extent320
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه رشد و یادگیری حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Motor Learning and Movementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2018.133863.975
dc.subjectانتقال تحت فشارfa_IR
dc.subjectبدمینتونfa_IR
dc.subjectپی.‌اس‌.تیfa_IR
dc.subjectسطح مهارتfa_IR
dc.subjectنوآموزfa_IR
dc.titleتأثیر تمرین مهارت های روان شناختی بر عملکرد، یادداری و انتقال تحت فشار بازیکنان نوآموز بدمینتونfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش‌آموختۀ دکتری رفتار حرکتی، دانشکدۀ علوم ورزشی و تندرستی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکدۀ علوم ورزشی و تندرستی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه تربیت بدنی، دانشکدۀ علوم اجتماعی و فرهنگی، دانشگاه جامع امام حسین (ع)، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکدۀ علوم ورزشی و تندرستی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue3
dc.citation.spage293
dc.citation.epage326


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد