| dc.contributor.author | متشرعی, ابراهیم | fa_IR |
| dc.contributor.author | عبدلی, بهروز | fa_IR |
| dc.contributor.author | واعظ موسوی, سید محمد کاظم | fa_IR |
| dc.contributor.author | فارسی, علیرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:28:04Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:28:04Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:28:04Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:28:04Z | |
| dc.date.issued | 2018-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-10-10 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-07-18 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | متشرعی, ابراهیم, عبدلی, بهروز, واعظ موسوی, سید محمد کاظم, فارسی, علیرضا. (1397). تأثیر تمرین مهارت های روان شناختی بر عملکرد، یادداری و انتقال تحت فشار بازیکنان نوآموز بدمینتون. نشریه رشد و یادگیری حرکتی, 10(3), 293-326. doi: 10.22059/jmlm.2018.133863.975 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 9333-2008 | |
| dc.identifier.issn | 2676-4547 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2018.133863.975 | |
| dc.identifier.uri | https://jmlm.ut.ac.ir/article_69905.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241270 | |
| dc.description.abstract | هدف از این مطالعه، بررسی تأثیر تمرینات پی.اس.تی بر عملکرد، یادداری و انتقال تحت فشار بازیکنان نوآموز بدمینتون بود.40 نوآموز بدمینتون به روش جایگزینی تصادفی در دو گروه آزمایش (20 نفر) و کنترل مداخلهنما (20 نفر) قرار گرفتند. در آزمونهای اکتساب و یادداری از آزمونهای استاندارد سرویس کوتاه و بلند، تاس کلیر و دراپ و در آزمون انتقال تحت فشار، از روش تجزیهوتحلیل یادداشتبرداری استفاده شد. تمامی شرکتکنندگان مهارتهای اختصاصی بدمینتون را در مدت زمان 24 جلسه در طول سه ماه فراگرفتند. گروه آزمایش علاوهبر مهارتهای اختصاصی بدمینتون، 24 جلسة 20 دقیقهای بستة اختصاصی پی.اس.تی و گروه کنترل مداخلهنما نیز همین تعداد جلسات آموزشهایی در مورد اطلاعات عمومی در بدمینتون دریافت کردند. نتایج تحلیل واریانس مرکب نشان داد که در تمامی آزمونها نمرههای گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل مداخلهنما بهطور معناداری بالاتر بود که بیانگر اثربخشی برنامة پی.اس.تی بر عملکرد و یادگیری نوآموزان مرد بدمینتون بود. نتایج مطالعۀ حاضر، دامنۀ اثربخشی این تمرینات را به یادگیری مهارتهای جدید حرکتی نیز تعمیم داد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 320 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه رشد و یادگیری حرکتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Motor Learning and Movement | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22059/jmlm.2018.133863.975 | |
| dc.subject | انتقال تحت فشار | fa_IR |
| dc.subject | بدمینتون | fa_IR |
| dc.subject | پی.اس.تی | fa_IR |
| dc.subject | سطح مهارت | fa_IR |
| dc.subject | نوآموز | fa_IR |
| dc.title | تأثیر تمرین مهارت های روان شناختی بر عملکرد، یادداری و انتقال تحت فشار بازیکنان نوآموز بدمینتون | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشآموختۀ دکتری رفتار حرکتی، دانشکدۀ علوم ورزشی و تندرستی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، دانشکدۀ علوم ورزشی و تندرستی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد، گروه تربیت بدنی، دانشکدۀ علوم اجتماعی و فرهنگی، دانشگاه جامع امام حسین (ع)، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، دانشکدۀ علوم ورزشی و تندرستی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 293 | |
| dc.citation.epage | 326 | |