تأثیر بازخورد به کوشش های موفق و ناموفق بر یادگیری تکالیف ردیابی ساده و پیچیده
(ندگان)پدیدآور
استیری, زهراعرب عامری, الههحمایت طلب, رسولشیخ, محمودحجازی, الههرهاوی, رزاچشمی, علینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بیشک بازخورد افزوده نقش مؤثری در بهینهسازی یادگیری دارد، ولی آنچه چالشبرانگیز است، محتوای آن است. هدف از تحقیق حاضر، مقایسة اثر بازخورد به کوششهای موفق و ناموفق در تکالیف ردیابی ساده و پیچیده است. بهاین منظور 48 آزمودنی دختر و پسر راست دست با میانگین سنی 8/1± 23 سال از جامعة آماری دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری که واحد تربیت عمومی را انتخاب کرده بودند، انتخاب شدند و بهطور تصادفی در چهار گروه بازخورد به کوششهای موفق و ناموفق در تکالیف ساده و پیچیده قرار گرفتند. تکلیف مورد استفاده در این تحقیق تکلیف ردیابی موقعیتی بود که بهصورت نرمافزاری در دو سطح ساده و پیچیده طراحی شد و هدف از اجرای آن، ردیابی سریع با حداقل خطا بود. آزمودنیها طی مرحلة اکتساب، هر جلسه 7 دسته کوشش 6 تایی را طی 8 جلسه اکتساب انجام دادند و از هر دسته کوشش 6تایی برای 2 کوشش بازخورد آگاهی از نتیجه دریافت کردند. روش تحقیق نیمهتجربی بود و بهمنظور تحلیل دادهها، از تحلیل واریانس عاملی مرکب و تحلیل واریانس با اندازهگیری مکرر و آزمونهای تعقیبی بونفرونی در سطح 05/0 P
کلید واژگان
بازخورد آگاهی از نتیجهیادگیری حرکتی
پیچیدگی تکالیف
فرضیة هدایت
شماره نشریه
313تاریخ نشر
2013-10-231392-08-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه حکیم سبزواریاستادیار دانشگاه تهران
دانشیار دانشگاه تهران
دانشیار دانشگاه تهران
دانشیار دانشگاه تهران
استادیار دانشگاه یزد
کارشناس دانشگاه حکیم سبزواری
شاپا
9333-20082676-4547




