| dc.contributor.author | صادقی, امین | fa_IR |
| dc.contributor.author | واعظ موسوی, محمدکاظم | fa_IR |
| dc.contributor.author | شجاعی, معصومه | fa_IR |
| dc.contributor.author | عادلی فر, آرزو | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:27:36Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:27:36Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:27:36Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:27:36Z | |
| dc.date.issued | 2009-12-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1388-10-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | صادقی, امین, واعظ موسوی, محمدکاظم, شجاعی, معصومه, عادلی فر, آرزو. (1388). مقایسة تاثیر بازخورد خودکنترلی، متواتر و کاهش یافته بر یادگیری مهارت هدف گیری پرتابی کودکان. نشریه رشد و یادگیری حرکتی, 1(3), 23-36. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 9333-2008 | |
| dc.identifier.issn | 2676-4547 | |
| dc.identifier.uri | https://jmlm.ut.ac.ir/article_22076.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241114 | |
| dc.description.abstract | هدف از انجام تحقیق، مقایسة اثر بازخورد آگاهی از نتیجة خود کنترلی با تواتر زیاد و کم، متواتر (100%)، و کاهش فراوانی (50%) بر یادگیری مهارت هدف گیری پرتابی کودکان شهر الشتر، در دو مرحله، اکتساب و یادداری است. به این منظور 60 آزمودنی به طور تصادفی در 3 گروه خودکنترلی، متواتر و کاهش یافته، تکلیف هدف گیری پرتابی را در دو مرحلة اکتساب و یادداری با فاصلة تاخیری 24 ساعت انجام دادند. گروه خودکنترلی بعد از مرحلة اکتساب به دو گروه تواتر بالا (بالاتر از 30%) و پایین (کمتر از 18%) تقسیم شدند. برای تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده در مرحلة اکتساب و یادداری، از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. در بخش آمار توصیفی، شاخص های مرکزی و پراکندگی مربوط به اندازه های متغیر تابع گروه های تجربی و در بخش آمار استنباطی برای بررسی اهداف اختصاصی این آزمایش در مرحلة اکتساب از روش تحلیل واریانس عاملی مرکب (سری کوشش های تمرینی) 6 × (روش ارائة بازخورد) 4 و برای مرحلة یادداری از تحلیل واریانس یک متغیره و آزمون تعقیبی توکی استفاده شد. برای محاسبات و تحلیل آماری اطلاعات خام از نرم افزار SPSS 11.5 استفاده شد. سطح معنی داری نیز برای تمام روش های آماری 05/0 P? در نظر گرفته شد. بر اساس نتایج به دست آمده، در مرحلة اکتساب تفاوت معنی داری بین گروه ها مشاهده نشد و در مرحلة یادداری گروه متواتر عملکرد بهتری نسبت به دیگر گروه ها داشت. ازاین رو می توان گفت که در مورد کودکان بین شرایط تمرینی آزمودنی مدار و مربی مدار، شرایط تمرینی مربی مدار متواتر بهترین نتیجه را به دنبال دارد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 460 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه رشد و یادگیری حرکتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Motor Learning and Movement | en_US |
| dc.subject | بازخورد افزوده | fa_IR |
| dc.subject | بازخورد خودکنترلی | fa_IR |
| dc.subject | بازخورد کاهش یافته | fa_IR |
| dc.subject | بازخورد متواتر | fa_IR |
| dc.subject | کودکان . | fa_IR |
| dc.title | مقایسة تاثیر بازخورد خودکنترلی، متواتر و کاهش یافته بر یادگیری مهارت هدف گیری پرتابی کودکان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه امام حسین (ع) | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه الزهراء | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 23 | |
| dc.citation.epage | 36 | |