نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصادقی, امینfa_IR
dc.contributor.authorواعظ موسوی, محمدکاظمfa_IR
dc.contributor.authorشجاعی, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorعادلی فر, آرزوfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:27:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:27:36Z
dc.date.available1399-07-09T03:27:36Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:27:36Z
dc.date.issued2009-12-22en_US
dc.date.issued1388-10-01fa_IR
dc.identifier.citationصادقی, امین, واعظ موسوی, محمدکاظم, شجاعی, معصومه, عادلی فر, آرزو. (1388). مقایسة تاثیر بازخورد خودکنترلی، متواتر و کاهش یافته بر یادگیری مهارت هدف گیری پرتابی کودکان. نشریه رشد و یادگیری حرکتی, 1(3), 23-36.fa_IR
dc.identifier.issn9333-2008
dc.identifier.issn2676-4547
dc.identifier.urihttps://jmlm.ut.ac.ir/article_22076.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241114
dc.description.abstractهدف از انجام تحقیق، مقایسة اثر بازخورد آگاهی از نتیجة خود کنترلی با تواتر زیاد و کم، متواتر (100%)، و کاهش فراوانی (50%) بر یادگیری مهارت هدف گیری پرتابی کودکان شهر الشتر، در دو مرحله، اکتساب و یادداری است. به این منظور 60 آزمودنی به طور تصادفی در 3 گروه خودکنترلی، متواتر و کاهش یافته، تکلیف هدف گیری پرتابی را در دو مرحلة اکتساب و یادداری با فاصلة تاخیری 24 ساعت انجام دادند. گروه خودکنترلی بعد از مرحلة اکتساب به دو گروه تواتر بالا (بالاتر از 30%) و پایین (کمتر از 18%) تقسیم شدند. برای تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده در مرحلة اکتساب و یادداری، از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. در بخش آمار توصیفی، شاخص های مرکزی و پراکندگی مربوط به اندازه های متغیر تابع گروه های تجربی و در بخش آمار استنباطی برای بررسی اهداف اختصاصی این آزمایش در مرحلة اکتساب از روش تحلیل واریانس عاملی مرکب (سری کوشش های تمرینی) 6 × (روش ارائة بازخورد) 4 و برای مرحلة یادداری از تحلیل واریانس یک متغیره و آزمون تعقیبی توکی استفاده شد. برای محاسبات و تحلیل آماری اطلاعات خام از نرم افزار SPSS 11.5 استفاده شد. سطح معنی داری نیز برای تمام روش های آماری 05/0 P? در نظر گرفته شد. بر اساس نتایج به دست آمده، در مرحلة اکتساب تفاوت معنی داری بین گروه ها مشاهده نشد و در مرحلة یادداری گروه متواتر عملکرد بهتری نسبت به دیگر گروه ها داشت. ازاین رو می توان گفت که در مورد کودکان بین شرایط تمرینی آزمودنی مدار و مربی مدار، شرایط تمرینی مربی مدار متواتر بهترین نتیجه را به دنبال دارد.fa_IR
dc.format.extent460
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه رشد و یادگیری حرکتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Motor Learning and Movementen_US
dc.subjectبازخورد افزودهfa_IR
dc.subjectبازخورد خودکنترلیfa_IR
dc.subjectبازخورد کاهش یافتهfa_IR
dc.subjectبازخورد متواترfa_IR
dc.subjectکودکان .fa_IR
dc.titleمقایسة تاثیر بازخورد خودکنترلی، متواتر و کاهش یافته بر یادگیری مهارت هدف گیری پرتابی کودکانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه امام حسین (ع)fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه الزهراءfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشیfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue3
dc.citation.spage23
dc.citation.epage36


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد