• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه رشد و یادگیری حرکتی
    • دوره 1, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه رشد و یادگیری حرکتی
    • دوره 1, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسة تاثیر بازخورد خودکنترلی، متواتر و کاهش یافته بر یادگیری مهارت هدف گیری پرتابی کودکان

    (ندگان)پدیدآور
    صادقی, امینواعظ موسوی, محمدکاظمشجاعی, معصومهعادلی فر, آرزو
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    460.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از انجام تحقیق، مقایسة اثر بازخورد آگاهی از نتیجة خود کنترلی با تواتر زیاد و کم، متواتر (100%)، و کاهش فراوانی (50%) بر یادگیری مهارت هدف گیری پرتابی کودکان شهر الشتر، در دو مرحله، اکتساب و یادداری است. به این منظور 60 آزمودنی به طور تصادفی در 3 گروه خودکنترلی، متواتر و کاهش یافته، تکلیف هدف گیری پرتابی را در دو مرحلة اکتساب و یادداری با فاصلة تاخیری 24 ساعت انجام دادند. گروه خودکنترلی بعد از مرحلة اکتساب به دو گروه تواتر بالا (بالاتر از 30%) و پایین (کمتر از 18%) تقسیم شدند. برای تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده در مرحلة اکتساب و یادداری، از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. در بخش آمار توصیفی، شاخص های مرکزی و پراکندگی مربوط به اندازه های متغیر تابع گروه های تجربی و در بخش آمار استنباطی برای بررسی اهداف اختصاصی این آزمایش در مرحلة اکتساب از روش تحلیل واریانس عاملی مرکب (سری کوشش های تمرینی) 6 × (روش ارائة بازخورد) 4 و برای مرحلة یادداری از تحلیل واریانس یک متغیره و آزمون تعقیبی توکی استفاده شد. برای محاسبات و تحلیل آماری اطلاعات خام از نرم افزار SPSS 11.5 استفاده شد. سطح معنی داری نیز برای تمام روش های آماری 05/0 P? در نظر گرفته شد. بر اساس نتایج به دست آمده، در مرحلة اکتساب تفاوت معنی داری بین گروه ها مشاهده نشد و در مرحلة یادداری گروه متواتر عملکرد بهتری نسبت به دیگر گروه ها داشت. ازاین رو می توان گفت که در مورد کودکان بین شرایط تمرینی آزمودنی مدار و مربی مدار، شرایط تمرینی مربی مدار متواتر بهترین نتیجه را به دنبال دارد.
    کلید واژگان
    بازخورد افزوده
    بازخورد خودکنترلی
    بازخورد کاهش یافته
    بازخورد متواتر
    کودکان .

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2009-12-22
    1388-10-01
    ناشر
    دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران
    دانشیار دانشگاه امام حسین (ع)
    استادیار دانشگاه الزهراء
    کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی

    شاپا
    9333-2008
    2676-4547
    URI
    https://jmlm.ut.ac.ir/article_22076.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/241114

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • مؤلفه ‏های کیفیت بازخورد استادان به دانشجویان دانشکدگان فنی و مهندسی: مطالعه‏ ای پدیدارشناختی 

      خلیلی, سپیده؛ خدایی, ابراهیم؛ صالحی, کیوان؛ ایزانلو, بلال؛ دهقانی, مرضیه (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2024-08-22)
      بازخورد به مثابه قلب نظام سنجش آموخته ‏ها و کیفیت ‏بخشی به شیوه‏ های ارائه آن، نقش بی ‏بدیلی در روابط استاد و دانشجو دارد. جستجو در پایگاه‏ های داده ‏ها و بررسی شواهد میدانی، نشان می‏ دهد گرچه استادان به شیوه‏ای مختص خویش، ...

    • اثر بازخورد دقیق، غیردقیق و هنجاری بر یادگیری یک تکلیف زمان بندی متوالی 

      اسلامی نصرت آبادی, مهدیه؛ نزاکت الحسینی, مریم؛ رهاوی عزآبادی, رزا (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-05-21)
      مقدمه و هدف: شواهد تحقیقاتی پیشنهاد می کنند که کارکرد انگیزشی بازخورد می تواند بر یادگیری اثر گذار باشد. هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثر بازخورد به کوشش‌های دقیق، غیردقیق، هنجاری مثبت و منفی بر یادگیری یک تکلیف زمان بندی ...

    • بررسی عوامل بازدارنده‌ی اعمال بازخورد بر متون دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌ی آموزش زبان انگلیسی در سطوح پیشرفته 

      هومان فرد, محمد حامد؛ جعفری گهر, منوچهر؛ جلیلی فر, علیرضا (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2021-01-20)
      پژوهشگران زبان دوم مشارکت دریافت کننده‌ی بازخورد، به صورت اعمال آن در متن بازنویسی شده، را به عنوان یکی از مسائل مهم در یادگیری نگارش در زبان دوم می‌دانند. بررسی و حذف عوامل بازدارنده‌‌ی استفاده از بازخوردها می‌تواند به ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب