مقایسة تاثیر بازخورد خودکنترلی، متواتر و کاهش یافته بر یادگیری مهارت هدف گیری پرتابی کودکان
(ندگان)پدیدآور
صادقی, امینواعظ موسوی, محمدکاظمشجاعی, معصومهعادلی فر, آرزونوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام تحقیق، مقایسة اثر بازخورد آگاهی از نتیجة خود کنترلی با تواتر زیاد و کم، متواتر (100%)، و کاهش فراوانی (50%) بر یادگیری مهارت هدف گیری پرتابی کودکان شهر الشتر، در دو مرحله، اکتساب و یادداری است. به این منظور 60 آزمودنی به طور تصادفی در 3 گروه خودکنترلی، متواتر و کاهش یافته، تکلیف هدف گیری پرتابی را در دو مرحلة اکتساب و یادداری با فاصلة تاخیری 24 ساعت انجام دادند. گروه خودکنترلی بعد از مرحلة اکتساب به دو گروه تواتر بالا (بالاتر از 30%) و پایین (کمتر از 18%) تقسیم شدند. برای تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده در مرحلة اکتساب و یادداری، از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. در بخش آمار توصیفی، شاخص های مرکزی و پراکندگی مربوط به اندازه های متغیر تابع گروه های تجربی و در بخش آمار استنباطی برای بررسی اهداف اختصاصی این آزمایش در مرحلة اکتساب از روش تحلیل واریانس عاملی مرکب (سری کوشش های تمرینی) 6 × (روش ارائة بازخورد) 4 و برای مرحلة یادداری از تحلیل واریانس یک متغیره و آزمون تعقیبی توکی استفاده شد. برای محاسبات و تحلیل آماری اطلاعات خام از نرم افزار SPSS 11.5 استفاده شد. سطح معنی داری نیز برای تمام روش های آماری 05/0 P? در نظر گرفته شد. بر اساس نتایج به دست آمده، در مرحلة اکتساب تفاوت معنی داری بین گروه ها مشاهده نشد و در مرحلة یادداری گروه متواتر عملکرد بهتری نسبت به دیگر گروه ها داشت. ازاین رو می توان گفت که در مورد کودکان بین شرایط تمرینی آزمودنی مدار و مربی مدار، شرایط تمرینی مربی مدار متواتر بهترین نتیجه را به دنبال دارد.
کلید واژگان
بازخورد افزودهبازخورد خودکنترلی
بازخورد کاهش یافته
بازخورد متواتر
کودکان .
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2009-12-221388-10-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهراندانشیار دانشگاه امام حسین (ع)
استادیار دانشگاه الزهراء
کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی
شاپا
9333-20082676-4547
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
مؤلفه های کیفیت بازخورد استادان به دانشجویان دانشکدگان فنی و مهندسی: مطالعه ای پدیدارشناختی
خلیلی, سپیده؛ خدایی, ابراهیم؛ صالحی, کیوان؛ ایزانلو, بلال؛ دهقانی, مرضیه (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2024-08-22)بازخورد به مثابه قلب نظام سنجش آموخته ها و کیفیت بخشی به شیوه های ارائه آن، نقش بی بدیلی در روابط استاد و دانشجو دارد. جستجو در پایگاه های داده ها و بررسی شواهد میدانی، نشان می دهد گرچه استادان به شیوهای مختص خویش، ...
-
اثر بازخورد دقیق، غیردقیق و هنجاری بر یادگیری یک تکلیف زمان بندی متوالی
اسلامی نصرت آبادی, مهدیه؛ نزاکت الحسینی, مریم؛ رهاوی عزآبادی, رزا (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-05-21)مقدمه و هدف: شواهد تحقیقاتی پیشنهاد می کنند که کارکرد انگیزشی بازخورد می تواند بر یادگیری اثر گذار باشد. هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثر بازخورد به کوششهای دقیق، غیردقیق، هنجاری مثبت و منفی بر یادگیری یک تکلیف زمان بندی ...
-
بررسی عوامل بازدارندهی اعمال بازخورد بر متون دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتهی آموزش زبان انگلیسی در سطوح پیشرفته
هومان فرد, محمد حامد؛ جعفری گهر, منوچهر؛ جلیلی فر, علیرضا (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2021-01-20)پژوهشگران زبان دوم مشارکت دریافت کنندهی بازخورد، به صورت اعمال آن در متن بازنویسی شده، را به عنوان یکی از مسائل مهم در یادگیری نگارش در زبان دوم میدانند. بررسی و حذف عوامل بازدارندهی استفاده از بازخوردها میتواند به ...




