• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های مدیریت عمومی
    • دوره 12, شماره 45
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های مدیریت عمومی
    • دوره 12, شماره 45
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش روابط مبتنی بر اعتماد در پیش بینی و تبیین فرهنگ مطلوب مربی گری (مورد مطالعه:شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان)

    (ندگان)پدیدآور
    خزائی اصل, صادقکرد, باقرکشته گر, عبدالعلیروشن, سید علیقلیایمانی, عبدالمجید
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف تحقیق حاضر بررسی نقش مولفه­های روابط مبتنی بر اعتماد در پیش­بینی مولفه­های فرهنگ مطلوب مربی­گری در شرکت برق منطقه­ای سیستان و بلوچستان است. روش تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر شیوه جمع­­آوری داده­ها توصیفی ـ همبستگی می­باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کارکنان و مدیران حوزه ستادی شرکت برق منطقه­ای سیستان و بلوچستان در سال 1398 (160نفر) بود که 110 نفر به عنوان نمونه به روش طبقه­ای ـ نسبتی انتخاب گردید. داده های تحقیق از طریق دو پرسشنامه روابط مبتنی بر اعتماد(رابینز، 2003) «با ضریب پایایی 0.87» و فرهنگ مربی­گری (محقق ساخته با ضریب پایایی 0.71) جمع­آوری گردید و برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون ساده در محیط نرم افزار آماری Spss استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان می­دهد که میزان روابط مبتنی بر اعتماد و فرهنگ مربی­گری در شرکت برق منطقه­ای سیستان و بلوچستان در حد متوسط است. همچنین با توجه به نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده­ها مؤلفه­های روابط مبتنی بر اعتماد توانایی تبیین دو مؤلفه روحیه مربی­گری و ارتباطات منسجم و کارگروهی را به میزان مناسب، دو مولفه روحیه شاگردی و ارزش­ها و فضائل اخلاقی را به میزان نسبتاً قابل قبولی، دارند. لیکن مولفه­های روابط مبتنی بر اعتماد کمترین توانایی تبیین را در دو مولفه نگرش سرمایه­ای و غیر ابزاری به کارکنان و حمایت از یادگیری و بهبود مستمر، دارا هستند. همچنین بیشترین ارتباط میان زیرمولفه راست­گویی و حق­گویی از روابط مبتنی بر اعتماد با زیرمولفه ارزش­ها و فضائل اخلاقی از فرهنگ مطلوب مربی­گری وجود دارد.
    کلید واژگان
    اعتماد
    روابط مبتنی بر اعتماد
    مربی گری
    فرهنگ مربی گری

    شماره نشریه
    45
    تاریخ نشر
    2019-11-22
    1398-09-01
    ناشر
    دانشگاه سیستان و بلوچستان
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران
    دانشیار گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران
    دانشیار گروه مدیریت دولتی ، دانشکده مدیریت و اقتصاد ، دانشگاه سیستان و بلوچستان ، زاهدان، ایران
    دانشیار گروه مدیریت دولتی ، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران
    استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران

    شاپا
    2538-3418
    URI
    https://dx.doi.org/10.22111/jmr.2019.31395.4756
    https://jmr.usb.ac.ir/article_5067.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/239014

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب