تأثیر عملکرد برند بر رقابت پذیری برند با تبیین نقش فرصت طلبی فناورانه
(ندگان)پدیدآور
فیض, داودموتمنی, علیرضاکرد نائیچ, اسدالهزارعی, عظیمدهقانی سلطانی, مهدی
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
موضوع رقابتپذیری برند از آن دسته مباحثی است که طی سالهای اخیر به شدت مورد توجه پژوهشگران و محققان اقتصادی قرار گرفته است. پژوهش حاضر با هدف مطالعه و بررسی تأثیر عملکرد برند بر رقابتپذیری برند از طریق نقش میانجی فرصتطلبی فناورانه در میان مدیران و کارشناسان بازاریابی  36 شرکت صادرکننده برتر محصولات صنایع غذایی انجام پذیرفته است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد سنتوز ویجانده و همکاران (2013)، وولا و همکاران(2012) و ایکسیانگمینگ و هایمی (2011) بوده که برای روایی آن از روایی صوری و همچنین برای پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است که مقدار کلی آن برابر با 856/0 میباشد. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها، از نوع توصیفی- پیمایشی میباشد. از رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری برای بررسی فرضیهها و تأیید مدل مفهومی تحقیق استفاده شده است. نتایج مدل آماری نشان میدهد، مدل پیشنهادی برازنده دادهها میباشد و عملکرد برند تأثیر مثبت معناداری بر رقابتپذیری برند دارد، این در حالی است که فرصتطلبی فناورانه در رابطه فوق نقش میانجی دارد.     
کلید واژگان
عملکرد برندرقابت پذیری برند
فرصت طلبی فناورانه
صنعت غذایی
شماره نشریه
35تاریخ نشر
2017-05-221396-03-01
ناشر
دانشگاه سیستان و بلوچستانسازمان پدید آورنده
دانشیار دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمناندانشیار دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه شهید بهشتی
دانشیار دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تربیت مدرس
دانشیار دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان
دانشجوی دکتری مدیریت دانشگاه سمنان



