• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Modern Research in English Language Studies
    • Volume 3, Issue 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Modern Research in English Language Studies
    • Volume 3, Issue 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Iranian Domestically Designed ESAP Textbooks and Students: A Critical Thinking Perspective

    (ندگان)پدیدآور
    Rezaee, Abbas AliTaase, YoonesAlishahi, Zahra
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    252.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The main purpose of this study is to investigate the reflection of critical thinking in ESAP textbooks developed by SAMT in Iran. To this end, three textbooks including English for Students of Veterinary Medicine (Medical Sciences), English for Students of Psychology (Soft Sciences) and English for Students of Сivil Engineering (Hard Sciences) were analyzed based on Peterson's model to identify the frequency of different types of critical reading questions. Moreover, 153 students of these majors filled out a critical thinking questionnaire. The results showed that approximately half of the exercises reflect general reading questions not critical reading questions in ESAP textbooks. The results of Chi-Square tests showed that while there is not any significant difference between the applications of critical reading questions in the ESAP textbooks, there is a significant difference between different types of critical reading questions in ESAP textbooks. In addition, the results of the one-way ANOVA showed that there is not any significant difference between critical thinking of students of the three majors.
    کلید واژگان
    Critical thinking
    textbooks
    critical reading questions
    ESAP

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2016-11-01
    1395-08-11
    ناشر
    Imam Khomeini International University
    سازمان پدید آورنده
    Associate Professor, Department of English Language and Literature,Faculty of Foreign Languages and Literatures,University of Tehran
    PhD candidate, Faculty of Foreign Languages and Literatures, University of Tehran,
    دانشکده زبان های خارجی و ادبیات، دانشگاه تهران

    شاپا
    2676-5357
    2676-5985
    URI
    http://jmrels.journals.ikiu.ac.ir/article_1034.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/238465

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب