بررسی تولید ساختار be-passive زبان انگلیسی توسط زبان¬آموزان فارسی¬زبان از دیدگاه دستور ساختاری¬شناختی
(ندگان)پدیدآور
بساطی, هوشنگرقیب¬دوست, شهلانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
ساختار مجهول زبان انگلیسی برای زبانآموزان فارسیزبان همواره یک چالش قلمداد شده و به رغم وجود رویکردهای زبانشناختی و آموزشیِ متعدد، هنوز برای زبانآموزان فارسیزبان در برخورد با آن به نظر مسئلهای آموزشی وجود دارد. در این مقاله سعی شده است با بهرهگیری از دیدگاه و آموزههای دستور ساختاریشناختی به بررسی ابعادی از خطاهای زبانی زبانآموزان در مواجهه با ساختار مجهول be-passive در زبان انگلیسی بپردازیم. در تحقیق حاضر، ضمن بررسی رفتار زبانی زبانآموزان فارسیزبان در تولید ساختار مجهول be-passive زبان انگلیسی از طریق طراحی و اجرای آزمونی نوشتاری روی 30 نفر از آزمودنیهای سطح زبانی متوسط، دریافتیم که زبانآموزان گسترهای از خطاهای زبانی را از خود نشان میدهند که میتوان با بهرهگیری از آموزههای دستور ساختاریشناختی به تحلیل آنها پرداخت و در نهایت سویههای کارآمدی برای آموزش این ساختار به زبانآموزان فارسی زبان فراپیشنهاد.
 
کلید واژگان
ساختار مجهولدستور ساختاری
دستور شناختی
دستور ساختاریشناختی
تحلیل خطا
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2013-04-211392-02-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری زبان¬شناسی همگانی دانشگاه علامه طباطبایی تهراناستادیار زبان¬شناسی دانشگاه علامه طباطبائی تهران
شاپا
1026-22882676-3362




