| dc.contributor.author | بساطی, هوشنگ | fa_IR |
| dc.contributor.author | رقیب¬دوست, شهلا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:59:37Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:59:37Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:59:37Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:59:37Z | |
| dc.date.issued | 2013-04-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-02-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2012-11-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1391-08-27 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | بساطی, هوشنگ, رقیب¬دوست, شهلا. (1392). بررسی تولید ساختار be-passive زبان انگلیسی توسط زبان¬آموزان فارسی¬زبان از دیدگاه دستور ساختاری¬شناختی. پژوهشهای زبانی, 4(1), 41-60. doi: 10.22059/jolr.2014.35923 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1026-2288 | |
| dc.identifier.issn | 2676-3362 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22059/jolr.2014.35923 | |
| dc.identifier.uri | https://jolr.ut.ac.ir/article_35923.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/231378 | |
| dc.description.abstract | <span style="font-size: medium;"><span style="font-family: 'B Nazanin';" lang="AR-SA">ساختار مجهول زبان انگلیسی برای زبانآموزان فارسیزبان همواره یک چالش قلمداد شده و به رغم وجود رویکردهای زبانشناختی و آموزشیِ متعدد، هنوز برای زبانآموزان فارسیزبان در برخورد با آن به نظر مسئلهای آموزشی وجود دارد. در این مقاله سعی شده است با بهرهگیری از دیدگاه و آموزههای دستور ساختاریشناختی به بررسی ابعادی از خطاهای زبانی زبانآموزان در مواجهه با ساختار مجهول </span><span style="font-family: 'Times New Roman','serif'; mso-bidi-font-family: 'B Nazanin';" dir="LTR">be-passive</span><span style="font-family: 'B Nazanin';" lang="AR-SA"> در زبان انگلیسی بپردازیم. در تحقیق حاضر، ضمن بررسی رفتار زبانی زبانآموزان فارسیزبان در تولید ساختار مجهول </span><span style="font-family: 'Times New Roman','serif'; mso-bidi-font-family: 'B Nazanin';" dir="LTR">be-passive</span><span style="font-family: 'B Nazanin';" lang="AR-SA"> زبان انگلیسی از طریق طراحی و اجرای آزمونی نوشتاری روی 30 نفر از آزمودنیهای سطح زبانی متوسط، دریافتیم که زبانآموزان گسترهای از خطاهای زبانی را از خود نشان میدهند که میتوان با بهرهگیری از آموزههای دستور ساختاریشناختی به تحلیل آنها پرداخت و در نهایت سویههای کارآمدی برای آموزش این ساختار به زبانآموزان فارسی زبان فراپیشنهاد.</span></span>
<span style="font-family: 'B Nazanin';" lang="AR-SA"><span style="font-size: medium;"> </span></span> | fa_IR |
| dc.format.extent | 390 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.publisher | University Tehran | en_US |
| dc.relation.ispartof | پژوهشهای زبانی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Language Research | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22059/jolr.2014.35923 | |
| dc.subject | ساختار مجهول | fa_IR |
| dc.subject | دستور ساختاری | fa_IR |
| dc.subject | دستور شناختی | fa_IR |
| dc.subject | دستور ساختاریشناختی | fa_IR |
| dc.subject | تحلیل خطا | fa_IR |
| dc.title | بررسی تولید ساختار be-passive زبان انگلیسی توسط زبان¬آموزان فارسی¬زبان از دیدگاه دستور ساختاری¬شناختی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری زبان¬شناسی همگانی دانشگاه علامه طباطبایی تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار زبان¬شناسی دانشگاه علامه طباطبائی تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 41 | |
| dc.citation.epage | 60 | |