نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبساطی, هوشنگfa_IR
dc.contributor.authorرقیب¬دوست, شهلاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:59:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:59:37Z
dc.date.available1399-07-09T02:59:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:59:37Z
dc.date.issued2013-04-21en_US
dc.date.issued1392-02-01fa_IR
dc.date.submitted2012-11-17en_US
dc.date.submitted1391-08-27fa_IR
dc.identifier.citationبساطی, هوشنگ, رقیب¬دوست, شهلا. (1392). بررسی تولید ساختار be-passive زبان انگلیسی توسط زبان¬آموزان فارسی¬زبان از دیدگاه دستور ساختاری¬شناختی. پژوهشهای زبانی, 4(1), 41-60. doi: 10.22059/jolr.2014.35923fa_IR
dc.identifier.issn1026-2288
dc.identifier.issn2676-3362
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jolr.2014.35923
dc.identifier.urihttps://jolr.ut.ac.ir/article_35923.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/231378
dc.description.abstract<span style="font-size: medium;"><span style="font-family: 'B Nazanin';" lang="AR-SA">ساختار مجهول زبان انگلیسی برای زبان­آموزان فارسی­زبان همواره یک چالش قلمداد شده­ و به رغم وجود رویکردهای زبان‌شناختی و آموزشیِ متعدد، هنوز برای زبان­آموزان فارسی‌زبان ­در برخورد با آن به نظر مسئله‌ای آموزشی وجود دارد. در این مقاله سعی شده است با بهره­گیری از دیدگاه و آموزه­های دستور ساختاری­شناختی به بررسی ابعادی از خطاهای زبانی زبان­آموزان در مواجهه با ساختار مجهول </span><span style="font-family: 'Times New Roman','serif'; mso-bidi-font-family: 'B Nazanin';" dir="LTR">be-passive</span><span style="font-family: 'B Nazanin';" lang="AR-SA"> در زبان انگلیسی بپردازیم. در تحقیق حاضر، ضمن بررسی رفتار زبانی زبان­آموزان فارسی­زبان در تولید ساختار مجهول </span><span style="font-family: 'Times New Roman','serif'; mso-bidi-font-family: 'B Nazanin';" dir="LTR">be-passive</span><span style="font-family: 'B Nazanin';" lang="AR-SA"> زبان انگلیسی از طریق طراحی و اجرای آزمونی نوشتاری روی 30 نفر از آزمودنی­های سطح زبانی متوسط، دریافتیم که زبان­آموزان گستره­ای از خطاهای زبانی را از خود نشان می‌دهند که می­توان با بهره­گیری از آموزه­های دستور ساختاری­شناختی به تحلیل آنها پرداخت و در نهایت سویه­های کارآمدی برای آموزش این ساختار به زبان­آموزان فارسی زبان فراپیش­نهاد.</span></span> <span style="font-family: 'B Nazanin';" lang="AR-SA"><span style="font-size: medium;"> </span></span>fa_IR
dc.format.extent390
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity Tehranen_US
dc.relation.ispartofپژوهشهای زبانیfa_IR
dc.relation.ispartofLanguage Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jolr.2014.35923
dc.subjectساختار مجهولfa_IR
dc.subjectدستور ساختاریfa_IR
dc.subjectدستور شناختیfa_IR
dc.subjectدستور ساختاری­شناختیfa_IR
dc.subjectتحلیل خطاfa_IR
dc.titleبررسی تولید ساختار be-passive زبان انگلیسی توسط زبان¬آموزان فارسی¬زبان از دیدگاه دستور ساختاری¬شناختیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری زبان¬شناسی همگانی دانشگاه علامه طباطبایی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار زبان¬شناسی دانشگاه علامه طباطبائی تهرانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue1
dc.citation.spage41
dc.citation.epage60


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد