بررسی رابطة عدالت سازمانی و تنبلی اجتماعی
(ندگان)پدیدآور
دامغانیان, حسینموسوی داودی, سید مهدیفرتاش, کیارشنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش بررسی رابطة عدالت سازمانی و تنبلی اجتماعی در بین کارکنان بانک ملت استان مازندران است. جامعة آماری این تحقیق را همة 1100 نفر کارکنان شاغل در شعب این بانک در استان مازندران تشکیل میدهد. بر اساس جدول کرجسی و مورگان (1970)، حداقل حجم نمونه برای اجرای این پژوهش 285 نفر است. روش نمونهگیری پژوهش حاضر تصادفی سیستماتیک و ابزار تحقیق پرسشنامه است. از 366 پرسشنامة توزیعشده، 292 پرسشنامة مناسب تحلیل به دست آمد. این بررسی به روش توصیفی از نوع همبستگی، و تحلیل دادهها به روش مدل معادلات ساختاری انجام گرفته است. یافتههای پژوهش نشان میدهد عدالت سازمانی با تنبلی اجتماعی کارکنان رابطة منفی و معنادار دارد،. همچنین، از بین مؤلفههای عدالت سازمانی، عدالت مراودهای مهمترین عامل در عدم بروز تنبلی اجتماعی کارکنان بانک ملت استان مازندران است
کلید واژگان
بانک ملتتنبلی اجتماعی
عدالت سازمانی
عدالت مراودهای
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2015-05-221394-03-01
ناشر
پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار، دانشکدة اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، ، ایراندانشجوی دکتری منابع انسانی، مرکز تحصیلات تکمیلی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
دانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی، دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
شاپا
2423-69422423-6934




