دوره 13, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • تحلیل تأثیر رهبــــری معنوی و پیامدهای آن بر عملکرد ســـازمانی با به‌کارگیری کارت امتیازی متوازن در بنگاه‌های کوچک و متوسط شهر اصفهان 

    نصر اصفهانی, علی؛ سبحانی, محمد؛ خزائی پول, جواد؛ امانی, مجتبی (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2015-05-22)
    امروزه نقش رهبران معنوی تحریک و برانگیختن کارکنان با به‌کارگیری چشم‌انداز معنوی و ایجاد زمینه‌های فرهنگی بر اساس ارزش‌های انسانی است تا کارکنانی توانمند، با بهره‌وری بالا، متعهد و باانگیزه را پرورش دهند‌. هدف این پژوهش ...

  • طراحی مدل یکپارچة ارزیابی سرمایه‌های فکری با به‌کارگیری فنون اولویت‌بندی فازی و مشابهت فازی 

    ابراهیمی, الهام؛ فتحی, محمدرضا؛ سلطانی, مرتضی (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2015-05-22)
    در محیط کسب‌وکار رقابتی امروزی، مدیریت سرمایه‌های فکری بیش‌ازپیش به عنوان عاملی اساسی در جهت کسب و حفظ مزیت رقابتی سازمان شناخته می‌شود. هدف اصلی این مقاله طراحی مدلی جهت سنجش قیاسی ظرفیت‌های سرمایة فکری در سازمان‌ها است. ...

  • بررسی رابطه بین دلبستگی کاری و مهارت کارکنان 

    یعقوبی, محسن؛ یعقوبی, نورمحمد (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2015-05-22)
    در این پژوهش مهارت به عنوان منبع فردی مؤثر بر دلبستگی کاری بر اساس مدل تقاضا- منابع شغلی باکر و دیمروتی (2008) شده است[j1] .این پژوهش به روش توصیفی و پیمایشی از نوع مقطعی انجام گرفته است. نمونة آماری تحقیق، 395 نفر از چهار ...

  • بررسی عوامل سازمانی مؤثر بر ایجاد بدبینی سازمانی: مورد مطالعه: کارکنان سازمان استاندارد استان قم 

    نادری, جلال؛ جمشیدی, ناصر؛ زارعی متین, حسن (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2015-05-22)
    این مقاله عوامل سازمانی مؤثر در ایجاد بدبینی را بررسی کرده است. ابتدا با مطالعة پیشینة بدبینی سازمانی، ابعاد و مؤلفه‌های بدبینی در رویکرد‌های مختلف بررسی شد و از بین آن‌ها شش مؤلفة ادراک از حمایت سازمانی، ادراک از حقوق و ...

  • بررسی تأثیر برندسازی کارفرما بر جذب استعدادها در بانک رفاه 

    برغمدی, قاسم؛ قلی پور, آرین (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2015-05-22)
    سازمان‌ها و شرکت‌های رقیب، سعی می‌کنند افراد بااستعداد را جذب و حفظ کنند. برند کارفرما استعدادها را به سازمان جذب می‌کند. برند کارفرما مجموعه عوامل داخلی مربوط به پرسنل است که با اطلاع‌رسانی به افراد خارج سازمان، به افراد ...

  • طراحی مدل تعاملی فرهنگ سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی و تأثیر آن بر اثربخشی سازمانی با میانجی‌گری مدیریت دانش 

    فیض, داود؛ اکبرزاده صفوئی, مرتضی؛ زنگیان, سمیه (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2015-05-22)
    این مطالعه نقش میانجی مدیریت دانش را در ارتباط بین فرهنگ و رفتار شهروندی سازمانی با اثربخشی سازمان بررسی می‌کند. این پژوهش از نظر هدف کاربردی است [j1] و از حیث روش توصیفی است. نمونة آماری پژوهش حاضر 148 نفر از کارکنان شرکت ...

  • اثر تعدیل‌کنندة بدبینی بر تعهد راهبردی مدیران میانی 

    صنوبر, ناصر؛ کرمی, اژدر؛ فرقانی بجستانی, مهدی (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2015-05-22)
    فرهنگ سازمانی و نگرش‌های فردی مدیران نقش بسزایی در پیشبرد برنامه‌های تغییر، به‌ویژه تغییرات راهبردی ایفا می‌کند. در این میان، تعهد مدیران میانی به تغییرات راهبردی بسیار اهمیت دارد و بدبینی مهم‌ترین مانع در شکل‌گیری این ...

  • بررسی تأثیر رهبری رئیس هیئت مدیره بر مشارکت راهبردی اعضا از طریق فرهنگ تولید تیمی 

    علوی, سید مسلم؛ نجفی سیاهرودی, مهدی (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2015-05-22)
    امروزه در پی تحولات گستردة حاکمیت شرکتی، رئیس هیئت مدیره اختیارات واقعی بیشتری در اتخاذ تصمیم‌های شرکت دارد و به تناسب نقش مهمش در رهبری هیئت مدیره، انتظارات عملکردی بیشتر برای او تعیین شده است. البته این مسئله هنوز در ...

  • طراحی مدل توسعه هوشمند 

    محمودی, سیدمحمد؛ دانایی فرد, حسن؛ امیری, علی نقی؛ جندقی, غلامرضا؛ بابکی راد, اعظم (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2015-05-22)
    یکی از چالش‌های فراروی نظام‌های سیاسی اجرای توسعة ملی است. مدل‌های مختلفی برای ایجاد توسعة ملی پیشنهاد شده است. برخی کشورها بر مدل‌های غیربومی وارداتی تکیه می‌کنند، ولی برخی دیگر بر مدل‌های بومی خود متکی‌اند. هدف این پژوهش ...