رابطة قدرت و وابستگی در کانالهای بازاریابی از دیدگاه عضو هدف مورد مطالعه: هنر - صنعت فرش دستباف ایران
(ندگان)پدیدآور
محسنین, شهریاراسفیدانی, محمدرحیمحسن زاده کریم آباد, حمیدرضاخنیفر, حسیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از مهمترین ابعاد رفتاری در روابط درون کانال بازاریابی، قدرت و وابستگی است. در این پژوهش منابع قدرت و قدرت جبرانی، و سه بعد وابستگی شهرت، سود و فروش، و فعالیت تجاری مدنظر قرار گرفته است. در این پژوهش روابط دو عضو اصلی توزیع در هنر – صنعت فرش دستباف با قبول تجار فرش به عنوان عضو منبع کانال، و کارگاههای تولیدی به عنوان عضو هدف کانال مطالعه شده است. در واقع، هدف این پژوهش بررسی روابط بین قدرت و وابستگی از بعد ادراکی کارگاههای تولیدی متمرکز و غیرمتمرکز در این کانال است. نمونة آماری این پژوهش 149 کارگاه تولیدی است، که بهطور تصادفی با روش نمونهگیری تصادفی مرحلهای انتخاب شدند. ابزار اصلی گردآوری اطلاعات در این پژوهش، پرسشنامه بود. برای آزمون فرضیهها معادلات ساختاری بهکار گرفته شد. نتایج نشان میدهد قدرت جبرانی بر قدرت منبع و وابستگی سود و فروش تأثیر معکوس، قدرت منبع بر وابستگی تجاری تأثیر مستقیم، قابلیت در جایگزینی بر وابستگی سود و فروش و وابستگی تجاری، تأثیر معکوس و بر قدرت جبرانی تأثیر مستقیم، وابستگی تجاری و وابستگی شهرت بر وابستگی سود و فروش تأثیر مستقیم دارد.
کلید واژگان
فرش دستبافقدرت
کانال بازاریابی
وابستگی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2015-05-221394-03-01
ناشر
پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایراناستادیار، دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، ایران
استادیار، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
استاد، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
شاپا
2423-69422423-6934




