مرور دوره 13, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 11 از 11
-
ارزیابی تأمینکنندگان بر اساس شاخصهای دخیل در بهرهوری زنجیرة تأمین (بررسی شرکتهای تأمینکنندة گروه خودروسازی توس)
(پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2015-07-23)مدیریت زنجیرة تأمین از جمله رویکردهای نوین در عرصة مدیریت تولید و عملیات محسوب میشود. امروزه موفقیت و بقای سازمانهای تولیدی در گرو کارایی و اثربخشی زنجیرههای تأمین است. پژوهش حاضر درصدد بررسی عوامل مؤثر بر ارتقای ...
-
الگوی فرهنگ سازمانی سازمانهای آموزشی(EOCM) (مورد مطالعه آموزش و پرورش شهر بیرجند)
(پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2015-07-23)هدف پژوهش حاضر تعیین مؤلفههای فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش بودهاست. این تحقیق از نوع زمینهیابی بوده که در آن از رویکرد استقرایی و روش کیفی نظریهپردازی داده بنیادِ چندگانه، با استفاده از مصاحبهی مسئلهمحور با کاربرد ...
-
بررسی و تحلیل نقش قابلیتهای فردی منابع انسانی در ایجاد مزیت رقابتی؛ بهکارگیری مدل VRIO
(پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2015-07-23)نهادهای موفق در قرن بیستویکم، لزوم توجه به منابع انسانی، به عنوان منبعی مهم برای دستیابی به مزایای رقابتی پایدار و ثبات حضور در بازارهای بینالمللی را درک کردهاند. بر این اساس، مقالة حاضر پس از شناخت قابلیتهای فردی منابع ...
-
بررسی و مقایسه عملکرد بانک های دولتی و خصوصی بر اساس مدل CAMEL
(پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2015-07-23)با تغییر تکنولوژی و جهانیشدن، بازارهای مالی با فشار رقابتی برای بهبود عملکرد مواجه شدند. از راههای مقابله با این فشارها، تأسیس بانکهای خصوصی است. تحقیق حاضر با بررسی و مقایسه عملکرد مالی بانکهای تجاری دولتی و خصوصی بر ...
-
تبیین نقش معنویت سازمانی در خلق مزیت رقابتی پایدار (موردمطالعه: کارکنان شعب بانک مسکن شهرستان تبریز)
(پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2015-07-23)بر اساس نظریات متخصصان مدیریت، راز بقا و موفقیت سازمانهای امروزی در ایجاد، حفظ و تداوم مزیت رقابتی نهفته است. هدف از انجام این پژوهش، بررسی اثر متغیری در حوزه داراییهای نامشهود، به نام معنویت سازمانی بر خلق مزیت رقابتی ...
-
تبیین نقش میانجی توانمندسازی روان شناختی کارکنان در رابطه میان مدیریت اثربخش و تعالی سازمانی
(پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2015-07-23)هدف پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی توانمندسازی روان شناختی کارکنان در رابطه میان مدیریت اثربخش و تعالی سازمانی است. این پژوهش بر حسب هدف کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش را ...
-
تحلیل موانع تعاملپذیری فرهنگی در زنجیره تأمین صنعت خودرو با به کارگیری رویکرد مدلسازی ساختاری-تفسیری( ISM)
(پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2015-07-23)همکاری بین شرکتها در زنجیره تأمین صنایع مختلف برای دستیابی به رضایت مشتریان نهایی ضروری است، اما طبق تحقیقات مختلفی که انجام شده است، بسیاری از پروژههای همکاری توفیق لازم را نمییابند. یکی از مهمترین دلایل این امر عدم ...
-
تدوین کد های اخلاق حرفه ای فروشندگان سازمان
(پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2015-07-23)تلاشهای طرفداران اخلاق در کسبوکار به صورت کدهای اخلاقی، الگوی رفتار ارتباطی افراد سازمان را ترسیم و به فرهنگ سازمانی اخلاقی کمک مینماید. این کدها در هر حرفه، رفتارهای صحیح و ناصحیح را مشخص میکنند. لذا با توجه به ...
-
فهم شناختی مدیران از اثربخشی مدیریتی: کاربست روش شبکه خزانه
(پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2015-07-23)گرچه ادبیات بالنسبه قابل توجهی در مورد اینکه مدیریت چیست، چگونه کار می کند و از چه کارکردهایی برخوردار است وجود دارد، اما یافته های پژوهشی در مورد اینکه مدیران اثربخش چه انجام می دهند و واجد چه ویژگی ها و رفتارهایی هستند، ...
-
مطالعه عوامل سازمانی تأثیرگذار بر راهبرد تجاری-سازی تحقیقات دانشگاهی (مطالعه موردی: فناوری نانو)
(پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2015-07-23)قرار گرفتن ایران در جایگاه نهم دنیا در تولید دانش نانو، چشمانداز روشن و امید بخشی را به منظور بهرهبرداری از فرصتهای تجاریسازی و خلق ثروت بر مبنای فناوری نانو فرا روی کشور قرار داده است. دانشگاهها و مراکز پژوهشی به ...



