• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
    • دوره 13, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
    • دوره 13, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    الگوی فرهنگ سازمانی سازمان‌های آموزشی(EOCM) (مورد مطالعه آموزش و پرورش شهر بیرجند)

    (ندگان)پدیدآور
    قدسیان, نرگسدرانی, کمالپورشافعی, هادیاسدی یونسی, محمدرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    626.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر تعیین مؤلفه­های فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش بوده­است. این تحقیق از نوع زمینه­یابی بوده که در آن از رویکرد استقرایی و روش کیفی نظریه­پردازی داده بنیادِ چندگانه، با استفاده از مصاحبه­ی مسئله­محور با کاربرد الگوی شاین برای سنجش فرهنگ، استفاده گردیده­است. پس از تحلیل داده­ها، الگوی فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش در سه بُعدِ «انطباق بیرونی» با چهار شاخص یادگیریِ سازمانی، مشتری­مداری، چشم­انداز، و پیشرو و فعّال؛ «هماهنگی درونی» با چهار شاخص دانش­گرایی، مشارکت­قانونمند، ارزش­های محوری، نگاه سرمایه­ای به انسان و «روابط انسانی» با چهار شاخص کرامت ذاتی و اکتسابی، انگیزه، منافع ملی، رشد و تعالی؛ با مرکزیّت آموزه­های دینی، «حیات طیّبه» طراحی­گردید. برای تأیید این­که یافته­ها مستخرج از داده­هاست، ضمن استفاده  مبادی متعدد تولید داده­ها، در مراحلِ کدگذاری، یافته­ها به مصاحبه­شوندگان بازخورد داده­شده و عکس­العمل و نظرات آنان لحاظ گردیده­است. قابلیّت فهم و مفید­بودنِ یافته­ها از نظر خبرگان و اساتید دانشگاه تأییدگردیده.لذا الگوی ارائه­شده از اتکاپذیری لازم برخوردار­است.
    کلید واژگان
    فرهنگ سازمانی
    آموزش و پرورش
    الگوی فرهنگ سازمانی ادگار شاین
    آسیب شناسی مدیریت فرهنگ سازمانی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2015-07-23
    1394-05-01
    ناشر
    پردیس فارابی دانشگاه تهران
    College of Farabi, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشجو دوره دکتری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم ، ایران
    دانشیار، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    استادیار ،دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران
    استادیار ،دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران

    شاپا
    2423-6942
    2423-6934
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jomc.2015.54105
    https://jomc.ut.ac.ir/article_54105.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230514

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب