نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیوسفی دارستانی, سمیهfa_IR
dc.contributor.authorنجفی, امیرعباسfa_IR
dc.contributor.authorستاک, مصطفیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:56:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:56:28Z
dc.date.available1399-07-09T02:56:28Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:56:28Z
dc.date.issued2014-12-22en_US
dc.date.issued1393-10-01fa_IR
dc.date.submitted2014-12-19en_US
dc.date.submitted1393-09-28fa_IR
dc.identifier.citationیوسفی دارستانی, سمیه, نجفی, امیرعباس, ستاک, مصطفی. (1393). رتبه بندی روش های ارزش گذاری نام تجاری از دید مشتریان صنعت مالی. مدیریت بازاریابی, 9(25), 115-132.fa_IR
dc.identifier.issn1735-949X
dc.identifier.issn2008-255X
dc.identifier.urihttp://jomm.srbiau.ac.ir/article_5677.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230274
dc.description.abstractاندازه­ گیری ارزش ویژه نام تجاری هم برای ذینفعان داخل سازمان و هم برای تعدادی از ذینفعان خارج سازمان حائز اهمیت است. اگر چه که روش ­ها و مدل‌های زیادی برای ارزش گذاری نام تجاری وجود دارد اما هنوز مشخص نشده که بهترین روش کدام است. با این حال، هنوز هیچ تحقیقی وجود ندارد که به طور پیمایشی به رتبه­ بندی روش­های ارزش گذاری موجود از دید ذینفعان مختلف بپردازد. در این مقاله، مدلی برای رتبه ­بندی روش­ های ارزش گذاری نام تجاری از دید مشتریان، به عنوان یکی از ذینفعان ارزش گذاری نام تجاری، ارائه شده است. معیارهای این رتبه‌بندی انتظارات مشتریان از نام تجاری می­باشد که طبق مدل ذینفعان جونز عبارتند از کیفیت، شهرت، و منافع. اولویت این معیارها از طریق توزیع پرسشنامه در بین مشتریان مشخص می ­شود. سپس از فرآیند سلسله مراتب تحلیلی (AHP) برای رتبه ­بندی روش ­های ارزش گذاری نام تجاری با توجه به این معیارها استفاده می­ شود. یافته ­های پیمایشی این تحقیق بیانگر این موضوع است که در انتخاب مناسب­ترین روش ارزش­گذاری نام تجاری از دید مشتریان صنعت مالی، هر چه یک روش بیشتر به ارزیابی "منافع" بپردازد، روش مناسب­تری برای ارزش گذاری نام تجاری می­ باشد. از بین روش‌های مورد مطالعه در این تحقیق، "روش ارزش گذاری کلر" بیشترین توجه به معیار منافع را داشته و به عنوان بهترین روش برای این منظور تعیین شد. این مقاله تلاش می­ کند برای جنگل روش‌های ارزش گذاری نام‌‌ تجاری نقش ه­ای فراهم کند تا به کاربران و دانشگاهیان در ارزیابی روش ­های بدیل ارزش گذاری نام تجاری و انتخاب مناسب­ترین آن­ها از دید مشتریان کمک کند.fa_IR
dc.format.extent350
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت بازاریابیfa_IR
dc.relation.ispartofJounal of Marketing Managementen_US
dc.subjectارزش ویژه نام تجاریfa_IR
dc.subjectروش های ارزش گذاری نام تجاریfa_IR
dc.subjectذینفعان ارزش ویژه نام تجاریfa_IR
dc.subjectفرایند سلسله مراتب تحلیل (AHP)fa_IR
dc.titleرتبه بندی روش های ارزش گذاری نام تجاری از دید مشتریان صنعت مالیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش‌آموخته کارشناسی ارشد MBA، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue25
dc.citation.spage115
dc.citation.epage132


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد