تاثیر ابعاد جو سازمانی بر تحقق قول برند (مطالعه موردی: بانک مسکن)
(ندگان)پدیدآور
قربانی فرد, بهنامهاشم نیا, شهرامموسوی, سید شهابنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
وفاداری مشتریان به یک برند، به اعتمادی که آنها از آن برند پیدا میکنند وابسته است. حال اعتماد مشتریان به برند خود نیز از برآورده شدن قولها و وعدههایی که صاحبان برند میدهند تاثیر میپذیرد. با توجه به اهمیت این موضوع این پژوهش به بررسی تاثیر جو سازمانی بر تحقق قول برند میپردازد. هدف از این پژوهش شناسایی متغیرهای تاثیرگذار جو سازمانی بر تحقق وعدههایی است که صاحبان برند به مشتریان خود میدهند. جامعه آماری این پژوهش را کارمندان بانک مسکن استان البرز تشکیل میدهند که به صورت تصادفی از بین آنها افرادی به عنوان نمونه آماری انتخاب شده است. برای جمع آوری دادهها از پرسشنامههای استاندارد موجود استفاده شده است. تجزیه و تحلیل این دادهها نیز از طریق آزمون همبستگی اسپیرمن و رگرسیون چندگانه صورت پذیرفته است. نتایج تحقیق نشان میدهد تعهد سازمانی، میزان پاداش دریافتی کارکنان، کار گروهی در سازمان، ساختار سازمانی و ارتباطات سازمانی با تحقق وعدههای برند رابطه معناداری دارند و از این بین سه متغیر تعهد سازمانی، میزان پاداش دریافتی و ارتباطات سازمانی معیار ورود به معادله رگرسیون تحقق قول برند را دارند که میتوانند بر روی این متغیر به طور مستقیم تاثیر بگذارند.
کلید واژگان
جو سازمانیبرند
قول برند
رگرسیون چندگانه
بانک مسکن
شماره نشریه
22تاریخ نشر
2014-04-211393-02-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتسازمان پدید آورنده
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نوراستادیار، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران
شاپا
1735-949X2008-255X




