بررسی تاثیر انواع تبلیغات رسانه ای به عنوان یکی از استراتژی های بازاریابی در رفتار خریداران خودروی سواری
(ندگان)پدیدآور
قوچانی, فرخهاشم نیا, شهراماقبال, رویانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه تبلیغات به عنوان یکی از استراتژیهای بازاریابی تاثیری شگرف بر رفتار مصرف کنندگان و چگونگی انتخاب آنها دارد و بدین ترتیب نقش مهم و جایگاه برجستهای در ارتقای فروش موفق محصولات یک سازمان کسب نموده است. لذا محققان در تحقیقات خود تلاش مینمایند تا امکان بهرهمندی سازمانها از این استراتژی را ممکن سازند. از این رو محقق در پژوهش حاضر، درصدد است تا انواع تبلیغات رسانهای موثر بر رفتار خرید خریدارن خودروی سواری را شناسایی و اولویتبندی نماید. این پژوهش، به روش توصیفی- پیمایشی و نتایج آن کاربردی است. مبنای جمعآوری اطلاعات، مطالعات کتابخانهای و تحقیق میدانی از شهروندان تهرانی است. روایی پرسشنامه توسط صاحبنظران تایید گردید و پایایی آن نیز توسط روش آلفای کرونباخ معادل935/0 محاسبه شد. اطلاعات به دست آمده با استفاده از آزمون تیاستیودنت و شفه تحلیل شده و تمام فرضیات تایید گردیدند. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که انواع تبلیغات دیداری، شنیداری و نوشتاری بر رفتارخریداران خودروی سواری تاثیر دارد و تاثیر آنها بر رفتار خریداران، دارای اولویتهای متفاوت میباشد. بر مبنای نتایج به دست آمده به مدیران توصیه شده است که هر یک از انواع تبلیغات را با محتوای مناسب به بخش متناسب بازار اختصاص داده و از این تصور که نوعی از تبلیغات در این صنعت کاربرد ندارد، پرهیز نمایند.
کلید واژگان
تبلیغاتتبلیغات رسانهای
بازاریابی
رفتار خریدار
خریدار
شماره نشریه
20تاریخ نشر
2013-11-221392-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتسازمان پدید آورنده
استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی، گروه علمی مدیریت دولتیاستادیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه پیام نور کرج
کارشناس ارشد مدیریت MBA، دانشگاه پیام نور کرج
شاپا
1735-949X2008-255X




