• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازاریابی
    • دوره 6, شماره 12
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازاریابی
    • دوره 6, شماره 12
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تاثیر ابزارهای سنتی بازاریابی سیاسی بر رفتار رای دهندگان

    (ندگان)پدیدآور
    خیری, بهرامقاسمی, بهروزمیرابی, وحیدرضاقلی پور سنگلجی, پویا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    243.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تمایل بیش از پیش دولت­ها به برقراری یک نظام دموکراتیک حتی تنها در قالب کلمه جمهوری، مشارکت عامه جامعه در فرآیند انتخابات را اجتناب ناپذیر می­کند. از سویی دیگر، بی تفاوتی روزافزون ملت­ها نسبت به تعیین سرنوشت خویش در تمام دنیا، حکومت­ها را با چالشی جدی رو به رو کرده است. لذا غالب سیاسیون برآنند تا در ابتدا جهت مشارکت در انتخابات به ایجاد انگیزه در میان عامه جامعه همت گمارند و سپس با به کارگیری تدابیری جهت تصاحب کرسی­های قدرت، مورد اعتماد مردم واقع شوند. بازاریابی سیاسی از جمله مفاهیمی است که با در اختیار گذاشتن ابزارهایی به مدد فعالان حوزه سیاست آمده است. این پژوهش به بررسی تاثیر ابزارهای سنتی بازاریابی سیاسی بر رفتار رای دهندگان از منظر نخبگان سیاسی پرداخته است. در این تحقیق ابزارهای بازاریابی سیاسی به شاخص­هایی تقسیم و تاثیر شاخص­ها بر رفتار رای دهندگان با استفاده از پرسشنامه­ای مشتمل بر 25 پرسش مورد بررسی قرار گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جزو تحقیقات توصیفی از نوع پیمایشی می­باشد که به صورت میدانی انجام شده است. دانشجویان و اساتید مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته­های مدیریت و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تهران مرکزی و علوم تحقیقات تهران به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شده است. روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای و حجم نمونه 343 نفر بوده است. یافته­های تحقیق، تاثیر استفاده از ابزارهای سنتی بازاریابی سیاسی بر رفتار رای دهندگان را البته متفاوت از یکدیگر تایید می­کند. لذا به نظر می­رسد با عنایت به کاهش انگیزه ملت­ها در فرآیند انتخاب حکام خود، یافته­های پژوهش حاضر که برای اولین بار در ایران انجام گرفته است، می­تواند در افزایش مشارکت مردم در جریان انتخابات کارساز افتد.
    کلید واژگان
    نظام دموکراتیک
    بازاریابی
    سیاست
    بازاریابی سیاسی
    رفتار رای دهندگان

    شماره نشریه
    12
    تاریخ نشر
    2011-09-23
    1390-07-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

    شاپا
    1735-949X
    2008-255X
    URI
    http://jomm.srbiau.ac.ir/article_1673.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230148

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب