نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخیری, بهرامfa_IR
dc.contributor.authorقاسمی, بهروزfa_IR
dc.contributor.authorمیرابی, وحیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorقلی پور سنگلجی, پویاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:56:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:56:06Z
dc.date.available1399-07-09T02:56:06Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:56:06Z
dc.date.issued2011-09-23en_US
dc.date.issued1390-07-01fa_IR
dc.date.submitted2013-08-31en_US
dc.date.submitted1392-06-09fa_IR
dc.identifier.citationخیری, بهرام, قاسمی, بهروز, میرابی, وحیدرضا, قلی پور سنگلجی, پویا. (1390). بررسی تاثیر ابزارهای سنتی بازاریابی سیاسی بر رفتار رای دهندگان. مدیریت بازاریابی, 6(12), 100-112.fa_IR
dc.identifier.issn1735-949X
dc.identifier.issn2008-255X
dc.identifier.urihttp://jomm.srbiau.ac.ir/article_1673.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230148
dc.description.abstractتمایل بیش از پیش دولت­ها به برقراری یک نظام دموکراتیک حتی تنها در قالب کلمه جمهوری، مشارکت عامه جامعه در فرآیند انتخابات را اجتناب ناپذیر می­کند. از سویی دیگر، بی تفاوتی روزافزون ملت­ها نسبت به تعیین سرنوشت خویش در تمام دنیا، حکومت­ها را با چالشی جدی رو به رو کرده است. لذا غالب سیاسیون برآنند تا در ابتدا جهت مشارکت در انتخابات به ایجاد انگیزه در میان عامه جامعه همت گمارند و سپس با به کارگیری تدابیری جهت تصاحب کرسی­های قدرت، مورد اعتماد مردم واقع شوند. بازاریابی سیاسی از جمله مفاهیمی است که با در اختیار گذاشتن ابزارهایی به مدد فعالان حوزه سیاست آمده است. این پژوهش به بررسی تاثیر ابزارهای سنتی بازاریابی سیاسی بر رفتار رای دهندگان از منظر نخبگان سیاسی پرداخته است. در این تحقیق ابزارهای بازاریابی سیاسی به شاخص­هایی تقسیم و تاثیر شاخص­ها بر رفتار رای دهندگان با استفاده از پرسشنامه­ای مشتمل بر 25 پرسش مورد بررسی قرار گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جزو تحقیقات توصیفی از نوع پیمایشی می­باشد که به صورت میدانی انجام شده است. دانشجویان و اساتید مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته­های مدیریت و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تهران مرکزی و علوم تحقیقات تهران به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شده است. روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای و حجم نمونه 343 نفر بوده است. یافته­های تحقیق، تاثیر استفاده از ابزارهای سنتی بازاریابی سیاسی بر رفتار رای دهندگان را البته متفاوت از یکدیگر تایید می­کند. لذا به نظر می­رسد با عنایت به کاهش انگیزه ملت­ها در فرآیند انتخاب حکام خود، یافته­های پژوهش حاضر که برای اولین بار در ایران انجام گرفته است، می­تواند در افزایش مشارکت مردم در جریان انتخابات کارساز افتد.fa_IR
dc.format.extent242
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت بازاریابیfa_IR
dc.relation.ispartofJounal of Marketing Managementen_US
dc.subjectنظام دموکراتیکfa_IR
dc.subjectبازاریابیfa_IR
dc.subjectسیاستfa_IR
dc.subjectبازاریابی سیاسیfa_IR
dc.subjectرفتار رای دهندگانfa_IR
dc.titleبررسی تاثیر ابزارهای سنتی بازاریابی سیاسی بر رفتار رای دهندگانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue12
dc.citation.spage100
dc.citation.epage112


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد