بررسی رابطه استرس نقش با مشتری مداری و عملکرد شغلی فروشندگان در خرده فروشی ها
(ندگان)پدیدآور
ابراهیمی, عبدالحمیدجوادی, مجیدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر کوشش نموده تا به بررسی رابطه استرس نقش با مشتری مداری و عملکرد شغلی فروشندگان در خرده فروشیها بپردازد. همه برنامهریزیها و فعالیتهای یک کسب و کار با فروش به ثمر میرسد. یک فروشنده متبحر دارای ویژگیهایی است که نقش آن در عملکرد وی منعکس میشود.
هدف از این پژوهش بررسی رابطه تعارض نقش و ابهام نقش که نشان دهنده استرس نقش میباشند، با مشتری مداری و عملکرد شغلی است.
جامعه آماری این تحقیق فروشندگان صنایع مبلمان خانگی در شهر تهران است. نمونهگیری به روش خوشهای انجام گرفته و دادههای مورد نظر با استفاده از پرسشنامه جمع آوری گرده است. روش تحقیق در پژوهش حاضر بر اساس هدف کاربردی است و بر اساس نحوه اجرا و گردآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی (همبستگی) میباشد. از مجموع فروشندگان صنایع مبلمان خانگی 273 نمونه انتخاب گردید.
نتایج این پژوهش نشان داد که بین متغیر ابهام نقش با مشتری مداری و عملکرد شغلی رابطه معناداری وجود دارد. همچنین بین متغیر تعارض نقش و مشتری مداری نیز رابطه معناداری وجود دارد.
کلید واژگان
استرس نقشتعارض نقش
ابهام نقش
فروش محوری
مشتری مداری
عملکرد شغلی
رضایت شغلی
شماره نشریه
13تاریخ نشر
2011-12-221390-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتشاپا
1735-949X2008-255X




