• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازاریابی
    • دوره 7, شماره 15
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازاریابی
    • دوره 7, شماره 15
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه بین لوازم جانبی خودرو با ارزیابی مصرف کننده از کالا

    (ندگان)پدیدآور
    افجه, سید علی اکبرفخیم قاسم زاده, پروانه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    410.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در تحقیق حاضر رابطه­ی لوازم­جانبی هم­تراز و ناهم­تراز با ارزیابی مصرف­کننده از کالای پایه مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین بررسی می­شود که دانش به عنوان متغیر تعدیل­گر چه تاثیری بر این روابط دارد. جامعه­ی آماری این تحقیق مشتریان ایرا­ن­خودرو در تهران و نمونه­گیری با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای با رویکرد چند­مرحله­ای انجام شده است. برای جمع­آوری داده از 378 پرسشنامه استفاده شده و برای تحلیل آماری داده­های به دست آمده نیز از آزمون­های ویلکاکسون من ویتنی، کولموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون فریدمن استفاده شد. نتایج نشان داد که لوازم جانبی هم­تراز سطح استنباط را در همان سطح ویژگی­های معمول کالای پایه نگه می­دارند و باعث ارزیابی منفی از کالای پایه می­شوند. در مقابل لوازم جانبی ناهم­تراز باعث استنباط کلی­تری می­شوند و نگرش مصرف­کننده نسبت به لوازم جانبی ، نگرش وی را نسبت به کالای پایه شکل می­دهد. لیکن هنگامی که دانش مصرف­کننده در مورد کالا بالا است، وی دیگر برای ارزیابی کالای پایه از لوازم­جانبی کمک نمی­گیرد. تحقیق حاضر به یک صنعت و کالا (خودرو) محدود بود. علاوه بر این از میان لوازم ­جانبی فقط یک نوع لوازم ­جانبی هم­تراز و ناهم­تراز برای ارزیابی کالای پایه در پرسشنامه مطرح شد. همچنین تاثیر آمیخته­ی بازار­یابی و عوامل رقابتی بر رابطه­ی لوازم جانبی با ارزیابی مصرف کننده بررسی نشد. با توجه به نتایج به مدیران توصیه می­شود که سعی کنند تا جای ممکن لوازم جانبی هم­تراز را به صورت رایگان ارائه کنند و در ارائه لوازم جانبی ناهم­تراز، آن­دسته از لوازم جانبی ناهم­تراز را انتخاب کنند که از نظر مصرف­کننده مطلوب هستند. علاوه بر این هنگام ارائه­ی لوازم جانبی از هدف قرار دادن مصرف­کنندگانی که دانش بالایی از کالای پایه دارند، پرهیز نمایند
    کلید واژگان
    لوازم جانبی هم تراز
    لوازم جانبی ناهم تراز
    ارزیابی کالا
    اثر هاله ای
    اثر دامنه ای
    دانش

    شماره نشریه
    15
    تاریخ نشر
    2012-06-21
    1391-04-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

    شاپا
    1735-949X
    2008-255X
    URI
    http://jomm.srbiau.ac.ir/article_1639.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230124

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب