نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorافجه, سید علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorفخیم قاسم زاده, پروانهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:56:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:56:02Z
dc.date.available1399-07-09T02:56:02Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:56:02Z
dc.date.issued2012-06-21en_US
dc.date.issued1391-04-01fa_IR
dc.date.submitted2013-08-25en_US
dc.date.submitted1392-06-03fa_IR
dc.identifier.citationافجه, سید علی اکبر, فخیم قاسم زاده, پروانه. (1391). رابطه بین لوازم جانبی خودرو با ارزیابی مصرف کننده از کالا. مدیریت بازاریابی, 7(15), 67-84.fa_IR
dc.identifier.issn1735-949X
dc.identifier.issn2008-255X
dc.identifier.urihttp://jomm.srbiau.ac.ir/article_1639.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230124
dc.description.abstractدر تحقیق حاضر رابطه­ی لوازم­جانبی هم­تراز و ناهم­تراز با ارزیابی مصرف­کننده از کالای پایه مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین بررسی می­شود که دانش به عنوان متغیر تعدیل­گر چه تاثیری بر این روابط دارد. جامعه­ی آماری این تحقیق مشتریان ایرا­ن­خودرو در تهران و نمونه­گیری با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای با رویکرد چند­مرحله­ای انجام شده است. برای جمع­آوری داده از 378 پرسشنامه استفاده شده و برای تحلیل آماری داده­های به دست آمده نیز از آزمون­های ویلکاکسون من ویتنی، کولموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون فریدمن استفاده شد. <br />نتایج نشان داد که لوازم جانبی هم­تراز سطح استنباط را در همان سطح ویژگی­های معمول کالای پایه نگه می­دارند و باعث ارزیابی منفی از کالای پایه می­شوند. در مقابل لوازم جانبی ناهم­تراز باعث استنباط کلی­تری می­شوند و نگرش مصرف­کننده نسبت به لوازم جانبی ، نگرش وی را نسبت به کالای پایه شکل می­دهد. لیکن هنگامی که دانش مصرف­کننده در مورد کالا بالا است، وی دیگر برای ارزیابی کالای پایه از لوازم­جانبی کمک نمی­گیرد. <br /><span lang="FA" dir="RTL">تحقیق حاضر به یک صنعت و کالا (خودرو) محدود بود. علاوه بر این از میان لوازم ­جانبی فقط یک نوع لوازم ­جانبی هم­تراز و ناهم­تراز برای ارزیابی کالای پایه در پرسشنامه مطرح شد. همچنین تاثیر آمیخته­ی بازار­یابی و عوامل رقابتی بر رابطه­ی لوازم جانبی با ارزیابی مصرف کننده بررسی نشد. با توجه به نتایج به مدیران توصیه می­شود که سعی کنند تا جای ممکن لوازم جانبی هم­تراز را به صورت رایگان ارائه کنند و در ارائه لوازم جانبی ناهم­تراز، آن­دسته از لوازم جانبی ناهم­تراز را انتخاب کنند که از نظر مصرف­کننده مطلوب هستند. علاوه بر این هنگام ارائه­ی لوازم جانبی از هدف قرار دادن مصرف­کنندگانی که دانش بالایی از کالای پایه دارند، پرهیز نمایند</span>fa_IR
dc.format.extent409
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت بازاریابیfa_IR
dc.relation.ispartofJounal of Marketing Managementen_US
dc.subjectلوازم جانبی هم ترازfa_IR
dc.subjectلوازم جانبی ناهم ترازfa_IR
dc.subjectارزیابی کالاfa_IR
dc.subjectاثر هاله ایfa_IR
dc.subjectاثر دامنه ایfa_IR
dc.subjectدانشfa_IR
dc.titleرابطه بین لوازم جانبی خودرو با ارزیابی مصرف کننده از کالاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue15
dc.citation.spage67
dc.citation.epage84


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد