بررسی تأثیر سازمان یادگیرنده بر عملکرد سازمانی با واسطه یادگیری سازمانی:مطالعه موردی
(ندگان)پدیدآور
شمس, غلامرضاپرداختچی, محمد حسنملکی, حاتمنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
سازمانی با واسطه یادگیری سازمانی به روش پیمایشی انجام شد. جامعه آماری پژوهش، 509 نفر از کارکنان دفتر مرکزی شرکت ملّی صنایع پتروشیمی بودند، از میان آنها 215 نفر به روش نمونهگیری تصادفی سیستماتیک انتخاب شدند. بهمنظور گردآوری دادهها، از پرسشنامههای سازمان یادگیرنده سنگه، یادگیری سازمانی واتکینز و مارسیک و عملکرد سازمانی فراستخواه استفاده شد. پایایی سه پرسشنامه بهترتیب 96/0، 94/0 و 98/0 برآورد و روایی آنها توسط متخصصان تأیید شد. همچنین برای تجزیه و تحلیل دادهها، علاوه بر استفاده از شاخصهای آمار توصیفی، از روشهای آمار استنباطی نظیر ضریب همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری (SEM) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که سازمان یادگیرنده بهطور غیر مستقیم و از طریق یادگیری سازمانی بر عملکرد سازمانی تأثیر میگذارد. رابطه بین همه ابعاد سازمان یادگیرنده با یادگیری سازمانی به غیر از بعد تسلط فردی معنادار بود.
کلید واژگان
سازمان یادگیرندهعملکرد سازمانی
یادگیری سازمانی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2014-11-221393-09-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
شاپا
1735-448X2476-7654




