رابطه طرد و پذیرش مادر با سبکهای هویّت در دانشجویان دختر
(ندگان)پدیدآور
صادقی, راضیهمهرابی زاده هنرمند, مهنازارشدی, نسریننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه طرد و پذیرش مادر با سبکهای هویّت در دانشجویان دختر کارشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز بود.  نمونهای به حجم 171 دختر از دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، به روش تصادفی چندمرحلهای خوشهای انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده برای جمعآوری دادهها شامل پرسشنامه طرد و پذیرش والدین ویژه بزرگسالان (فرم مادر) و پرسشنامه سبکهای هویّت بود. برای تحلیل دادهها از روش تحلیل همبستگی متعارف استفاده شد. ضرایب ساختاری بهدست آمده در این پژوهش نشان داد که الگویی از نمرههای پایین در پذیرش مادر و نمرههای بالا در طرد مادر با الگویی از نمرات پایین در سبک هویّت هنجاری و سبک هویّت اطلاعاتی همبسته هستند. بنابراین، یافتههای این پژوهش نشان داد که ترکیب پذیرش بالا و طرد پایین احتمال دو سبک هویّت اطلاعاتی و هنجاری را بالا میبرد.
کلید واژگان
طرد مادرپذیرش مادر
سبکهای هویّت
دختران دانشجو
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2014-05-221393-03-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
دانشگاه شهید چمران، اهواز، ایراندانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه شهید چمران، اهواز، ایران
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه شهید چمران، اهواز، ایران
شاپا
1735-448X2476-7654




