فرونسیس و پژوهش در تعلیم و تربیت
(ندگان)پدیدآور
چناری, مهیننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
اهمیت ارسطو برای تعلیم و تربیت موضوع جدیدی نیست. او همچنین بر مباحث اخلاقی در تعلیم و تربیت بسیار تأثیرگذار بوده است. فرونسیس  در اخلاق نیکوماخوس مبحث مهمی را تشکیل میدهد. مقاله حاضر ابتدا تفاسیر مختلف اصطلاح فرونسیس در اخلاق عملی ارسطو را بررسی و سپس دلالتهای آن را برای پژوهش در تعلیم و تربیت استنتاج کرده است. این مقاله نشان میدهد که تفسیر فرونسیس با توجه به عقلانیت، ادراک مبتنی بر موقعیت و منش اخلاقی میتواند منشاء پژوهشهای متفاوتی در تعلیم و تربیت باشد. تفسیر فرونسیس در ارتباط با عقلانیت منشاء پژوهشهای مرتبط با بررسی فرایندهای تفکر، استدلال عملی و نیز تعیین میزان تبحر معلمان، تفسیر این واژه با توجه به ادراک مبتنی بر موقعیت، پژوهشهای مربوط به تعیین عوامل دخیل در موقعیتهای منحصر به فرد در کلاس و تفسیر فرونسیس با توجه به منش اخلاقی منشاء پژوهشهای مربوط به ویژگیهای معلمان میتواند قرار گیرد.
کلید واژگان
ارسطوفرونسیس
عقلانیت
ادراک مبتنی بر موقعیت
منش اخلاقی
تعلیم و تربیت
پژوهش
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2010-03-211389-01-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
شاپا
1735-448X2476-7654




