| dc.contributor.author | چناری, مهین | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:52:27Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:52:27Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T02:52:27Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T02:52:27Z |  | 
| dc.date.issued | 2010-03-21 | en_US | 
| dc.date.issued | 1389-01-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2012-09-24 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1391-07-03 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | چناری, مهین. (1389). فرونسیس و پژوهش در تعلیم و تربیت. اندیشه های نوین تربیتی, 6(1), 9-30. doi: 10.22051/jontoe.2010.195 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 1735-448X |  | 
| dc.identifier.issn | 2476-7654 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2010.195 |  | 
| dc.identifier.uri | https://jontoe.alzahra.ac.ir/article_195.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228911 |  | 
| dc.description.abstract | اهمیت ارسطو برای تعلیم و تربیت موضوع جدیدی نیست. او همچنین بر مباحث اخلاقی در تعلیم و تربیت بسیار تأثیرگذار بوده است. فرونسیس  در اخلاق نیکوماخوس مبحث مهمی را تشکیل میدهد. مقاله حاضر ابتدا تفاسیر مختلف اصطلاح فرونسیس در اخلاق عملی ارسطو را بررسی و سپس دلالتهای آن را برای پژوهش در تعلیم و تربیت استنتاج کرده است. این مقاله نشان میدهد که تفسیر فرونسیس با توجه به عقلانیت، ادراک مبتنی بر موقعیت و منش اخلاقی میتواند منشاء پژوهشهای متفاوتی در تعلیم و تربیت باشد. تفسیر فرونسیس در ارتباط با عقلانیت منشاء پژوهشهای مرتبط با بررسی فرایندهای تفکر، استدلال عملی و نیز تعیین میزان تبحر معلمان، تفسیر این واژه با توجه به ادراک مبتنی بر موقعیت، پژوهشهای مربوط به تعیین عوامل دخیل در موقعیتهای منحصر به فرد در کلاس و تفسیر فرونسیس با توجه به منش اخلاقی منشاء پژوهشهای مربوط به ویژگیهای معلمان میتواند قرار گیرد. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 166 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه الزهرا | fa_IR | 
| dc.publisher | Alzahra University | en_US | 
| dc.relation.ispartof | اندیشه های نوین تربیتی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | The Journal of New Thoughts on Education | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2010.195 |  | 
| dc.subject | ارسطو | fa_IR | 
| dc.subject | فرونسیس | fa_IR | 
| dc.subject | عقلانیت | fa_IR | 
| dc.subject | ادراک مبتنی بر موقعیت | fa_IR | 
| dc.subject | منش اخلاقی | fa_IR | 
| dc.subject | تعلیم و تربیت | fa_IR | 
| dc.subject | پژوهش | fa_IR | 
| dc.title | فرونسیس و پژوهش در تعلیم و تربیت | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.citation.volume | 6 |  | 
| dc.citation.issue | 1 |  | 
| dc.citation.spage | 9 |  | 
| dc.citation.epage | 30 |  |