نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorچناری, مهینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:52:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:52:27Z
dc.date.available1399-07-09T02:52:27Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:52:27Z
dc.date.issued2010-03-21en_US
dc.date.issued1389-01-01fa_IR
dc.date.submitted2012-09-24en_US
dc.date.submitted1391-07-03fa_IR
dc.identifier.citationچناری, مهین. (1389). فرونسیس و پژوهش در تعلیم و تربیت. اندیشه های نوین تربیتی, 6(1), 9-30. doi: 10.22051/jontoe.2010.195fa_IR
dc.identifier.issn1735-448X
dc.identifier.issn2476-7654
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2010.195
dc.identifier.urihttps://jontoe.alzahra.ac.ir/article_195.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228911
dc.description.abstractاهمیت ارسطو برای تعلیم و تربیت موضوع جدیدی نیست. او همچنین بر مباحث اخلاقی در تعلیم و تربیت بسیار تأثیرگذار بوده است. فرونسیس در اخلاق نیکوماخوس مبحث مهمی را تشکیل می‌دهد. مقاله حاضر ابتدا تفاسیر مختلف اصطلاح فرونسیس در اخلاق عملی ارسطو را بررسی و سپس دلالتهای آن را برای پژوهش در تعلیم و تربیت استنتاج کرده است. این مقاله نشان می‌دهد که تفسیر فرونسیس با توجه به عقلانیت، ادراک مبتنی بر موقعیت و منش اخلاقی می‌تواند منشاء پژوهشهای متفاوتی در تعلیم و تربیت باشد. تفسیر فرونسیس در ارتباط با عقلانیت منشاء پژوهشهای مرتبط با بررسی فرایندهای تفکر، استدلال عملی و نیز تعیین میزان تبحر معلمان، تفسیر این واژه با توجه به ادراک مبتنی بر موقعیت، پژوهشهای مربوط به تعیین عوامل دخیل در موقعیت‌های منحصر به فرد در کلاس و تفسیر فرونسیس با توجه به منش اخلاقی منشاء پژوهشهای مربوط به ویژگی‌های معلمان می‌تواند قرار گیرد.fa_IR
dc.format.extent166
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofاندیشه های نوین تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of New Thoughts on Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2010.195
dc.subjectارسطوfa_IR
dc.subjectفرونسیسfa_IR
dc.subjectعقلانیتfa_IR
dc.subjectادراک مبتنی بر موقعیتfa_IR
dc.subjectمنش اخلاقیfa_IR
dc.subjectتعلیم و تربیتfa_IR
dc.subjectپژوهشfa_IR
dc.titleفرونسیس و پژوهش در تعلیم و تربیتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume6
dc.citation.issue1
dc.citation.spage9
dc.citation.epage30


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد