| dc.contributor.author | یادگارزاده, غلامرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:52:12Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:52:12Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:52:12Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:52:12Z | |
| dc.date.issued | 2019-01-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-11-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-06-09 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-03-19 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | یادگارزاده, غلامرضا. (1397). بررسی و شناسایی مؤلفههای اثرگذار بر فرهنگ کار در نظام برنامهریزی درسی. اندیشه های نوین تربیتی, 14(4), 193-224. doi: 10.22051/jontoe.2018.15935.1851 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-448X | |
| dc.identifier.issn | 2476-7654 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2018.15935.1851 | |
| dc.identifier.uri | https://jontoe.alzahra.ac.ir/article_3644.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228822 | |
| dc.description.abstract | هدف مقاله حاضر بررسی و شناسایی مؤلفههای فرهنگ کار در نظام برنامهریزی درسی است. بر این اساس مؤلفههای مهم فرهنگ کار شناسایی و مضامین آن استخراج شده است. رویکرد تحقیق کیفی و روش از نوع مصاحبه است که 21 نفر از برنامهریزان درسی در آن مشارکت داشتهاند. روش انتخاب نمونه با روش نمونهگیری غیر احتمالی همگون بوده و داده و اطلاعات حاصل از مصاحبههای عمیق با استفاده از تحلیل مضمون تجزیه و تحلیل شده است. نتایج نشان داد فرهنگ کار در نظام برنامهریزی درسی دارای سه بعد اصلی شامل اخلاق و ارزشها، بافت (زمینة) کار و روشهای عمل به وظایف شغلی است. بعد اخلاق و ارزشها شامل مؤلفههایی مانند وجدان کاری، ارزشها (اجتماعی، حرفهای، سازمانی، فردی، مربوط به رشته)، سازگاری، نفوذ اجتماعی، و اخلاق حرفهای؛ بعد بافت (زمینة) کار شامل ساختار و ماهیت فعالیت، ساختار سازمانی، تعامل سازمانی، جایگاه سازمانی، و انتظارات؛ بعد روشهای عمل به وظایف شغلی شامل هدفگذاری، نظام تصمیمسازی، بهکارگیری توانایی، ابتکار عمل، ثبات و گردش شغل، عمل به نقش شغلی، آشفتگی ایفای نقش، چالشها و محدودیتها و تعارض با سیستم است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 7563 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه الزهرا | fa_IR |
| dc.publisher | Alzahra University | en_US |
| dc.relation.ispartof | اندیشه های نوین تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | The Journal of New Thoughts on Education | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2018.15935.1851 | |
| dc.subject | فرهنگ کار | fa_IR |
| dc.subject | برنامة درسی | fa_IR |
| dc.subject | برنامهریزی درسی | fa_IR |
| dc.subject | ارزشهای کاری | fa_IR |
| dc.subject | بافت (زمینة) کار | fa_IR |
| dc.title | بررسی و شناسایی مؤلفههای اثرگذار بر فرهنگ کار در نظام برنامهریزی درسی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار | fa_IR |
| dc.citation.volume | 14 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 193 | |
| dc.citation.epage | 224 | |