نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیادگارزاده, غلامرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:52:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:52:12Z
dc.date.available1399-07-09T02:52:12Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:52:12Z
dc.date.issued2019-01-21en_US
dc.date.issued1397-11-01fa_IR
dc.date.submitted2017-06-09en_US
dc.date.submitted1396-03-19fa_IR
dc.identifier.citationیادگارزاده, غلامرضا. (1397). بررسی و شناسایی مؤلفه‌های اثرگذار بر فرهنگ کار در نظام برنامه‌ریزی درسی. اندیشه های نوین تربیتی, 14(4), 193-224. doi: 10.22051/jontoe.2018.15935.1851fa_IR
dc.identifier.issn1735-448X
dc.identifier.issn2476-7654
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2018.15935.1851
dc.identifier.urihttps://jontoe.alzahra.ac.ir/article_3644.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/228822
dc.description.abstractهدف مقاله حاضر بررسی و شناسایی مؤلفه‌های فرهنگ کار در نظام برنامه‌ریزی درسی است. بر این اساس مؤلفه‌های مهم فرهنگ کار شناسایی و مضامین آن استخراج شده است. رویکرد تحقیق کیفی و روش‌ از نوع مصاحبه است که 21 نفر از برنامه‌ریزان درسی در آن مشارکت داشته‌اند. روش انتخاب نمونه با روش نمونه‌گیری غیر احتمالی همگون بوده و داده و اطلاعات حاصل از مصاحبه‌های عمیق با استفاده از تحلیل مضمون تجزیه و تحلیل شده است. نتایج نشان داد فرهنگ کار در نظام برنامه‌ریزی درسی دارای سه بعد اصلی شامل اخلاق و ارزش‌ها، بافت (زمینة) کار و روش‌های عمل به وظایف شغلی است. بعد اخلاق و ارزش‌ها شامل مؤلفه‌هایی مانند وجدان کاری، ارزش‌ها (اجتماعی، حرفه‌ای، سازمانی، فردی، مربوط به رشته)، سازگاری، نفوذ اجتماعی، و اخلاق حرفه‌ای؛ بعد بافت (زمینة) کار شامل ساختار و ماهیت فعالیت، ساختار سازمانی، تعامل سازمانی، جایگاه سازمانی، و انتظارات؛ بعد روش‌های عمل به وظایف شغلی شامل هدف‌گذاری، نظام‌ تصمیم‌سازی، به‌کارگیری توانایی،‌ ابتکار عمل، ثبات و گردش شغل، عمل به نقش شغلی، آشفتگی ایفای نقش، چالش‌ها و محدودیت‌ها و تعارض با سیستم است.fa_IR
dc.format.extent7563
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofاندیشه های نوین تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of New Thoughts on Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2018.15935.1851
dc.subjectفرهنگ کارfa_IR
dc.subjectبرنامة درسیfa_IR
dc.subjectبرنامه‌‌ریزی درسیfa_IR
dc.subjectارزش‌های کاریfa_IR
dc.subjectبافت (زمینة) کارfa_IR
dc.titleبررسی و شناسایی مؤلفه‌های اثرگذار بر فرهنگ کار در نظام برنامه‌ریزی درسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیارfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue4
dc.citation.spage193
dc.citation.epage224


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد