مرور دوره 5, شماره 4 بر اساس تاریخ انتشار

  • رابطه نارسایی هیجانی و سبکهای مقابله با استرس 

    بشارت, محمدعلی (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2009-12-22)
    نارسایی هیجانی به دشواری در خودتنظیم گری هیجانی یا ناتوانی در پردازش شناختی اطلاعات هیجانی و تنظیم هیجان‌ها گفته می‌شود. این سازه، هم چنین به عنوان یک سبک مقابله با درماندگی‌های عاطفی مرتبط با موقعیت‌های استرس زای خاص تعریف ...

  • آماده‌سازی مقیاس دینداری برای جمعیت دانش‌آموزی 

    خدایاری فرد, محمد؛ سماواتی, سیما؛ اکبری زردخانه, سعید (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2009-12-22)
    نوجوانان قشر عظیمی از جوامع‌ را تشکیل می‌دهند و ارزش‌های دینی این قشر، چهره غالب ارزشی آینده جوامع را نشان می‌دهد. این پژوهش با هدف آماده سازی مقیاس دینداری برای دانش‌آموزان انجام شد. روش پژوهش توصیفی بود. جامعه آماری آن، ...

  • میزان استفاده استادان از محتوای درسی مناسب برای دانشجویان استعداد درخشان وعادی 

    نیک نشان, شقایق؛ نصر اصفهانی, احمدضا؛ میرشاه جعفری, ابراهیم؛ انصاری, مریم (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2009-12-22)
    هدف این پژوهش، بررسی مناسب بودن کیفیت محتوای تدریس شده به دانشجویان استعداد درخشان بود. روش پژوهش توصیفی بود. جامعه آماری آن،دانشجویان استعداد درخشان و عادی دانشگاه اصفهان به حجم 140نفر بودند که به شیوه تصادفی انتخاب شدند. ...

  • نقش مؤلّفه‌های انسان افزار بر بهره‌وری نیروی انسانی از دیدگاه مدیران و کارکنان 

    صمدی, پروین؛ کریمی, مهدیه (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2009-12-22)
    هدف از این پژوهش مطالعه نقش مؤلّفه‌های انسان افزار بر بهره‌وری نیروی انسانی و روش آن پیمایشی بود. جامعه آماری آن مدیران و کارکنان دانشگاه الزهراء در سال (86-85) و حجم آن به ترتیب 39 و 73 نفر بودند. برای گرد آوری داده‌ها ...

  • نقش‌ اجتماعی زنان و مردان در داستان‌های واقعی کودکان 

    برادر, رویا؛ شمسبد, محمود؛ غیبی زاده, آزاده (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2009-12-22)
    این پژوهش با هدف بررسی نقش‌های اجتماعی زنان و مردان و مقایسه نمود حضور اجتماعی آنها نسبت به یکدیگر، در داستان‌های واقعی کودکان انجام شد. جامعه آماری آن، کلیه داستان‌های واقعی تألیف شده برای گروه‌های سنی «الف»، «ب» و «ب و ...