مرور دوره 1, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
- 
الگوی تاویلی پژوهش در ارزش یابی پیش رفت تحصیلی (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2005-06-22)دیدگاه تاویلی به منزله روی کردی سازه گرایانه در علوم اجتماعی در دهه های اخیر احیا و اصول آن در پژوهش های پرورشی نیز به کار گرفته شده است. در این نوشتار، کاربردی ویژه از این اصول در زمینه پژوهش در ارزش یابی پیش رفت تحصیلی ...
 
- 
بررسی رابطه سبک های دل بسته گی و هوش هیجانی (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2005-06-22)در این پژوهش رابطه سبک های دل بسته گی ایمن، اجتنابی، و دوسوگرا با هوش هیجانی در یک نمونه دانشجویی بررسی شده است. دویست دانشجوی دانشگاه تهران (107 دختر ، 93 پسر) با پر کردن مقیاس دل بسته گی بزرگ سال و مقیاس هوش هیجانی در ...
 
- 
بررسی و شناسایی خودپنداره تحصیلی و غیرتحصیلی، و پیش بینی کننده گی آن در پیش رفت تحصیلی در دانش آموزان دختر سال دوم دبیرستان شهر تهران (گرایش های ریاضی – فیزیک و علوم انسانی) (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2005-06-22)در این پژوهش، رابطه خودپنداری (تحصیلی، غیرتحصیلی، و کلی) را با پیش رفت تحصیلی در 300 دانش آموز دختر سال دوم دبیرستان در گرایش های ریاضی – فیزیک و علوم انسانی (در منطقه 6 تهران) بررسی نموده ایم. ابزار به کار گرفته شده در ...
 
- 
بررسی وضعیت مواد دیداری – شنیداری کتابخانه های مرکزی دانشگاه های دولتی ایران (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2005-06-22)ورود انواع منابع اطلاعاتی، و از آن میان مواد دیداری – شنیداری و چند رسانه ای به کتاب خانه های دانشگاهی، با نگرش به ویژگی ها و نقش بسیار موثر آن ها در یادگیری، آموزش، و پژوهش، به استقبال روزافزون کاربران از این گونه منابع ...
 
- 
تاثیر شبیه سازی ذهنی فرآیندی و فرآورده ای در بهبود کارکرد و پیش رفت تحصیلی دانش جویان (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2005-06-22)برای پژوهش درباره اثربخشی شبیه سازی ذهنی فرآیندی و فرآورده ای بر بهبود کارکرد و پیش رفت تحصیلی دانش جویان، 66 آزمودنی به شکل تصادفی انتخاب و به همین شکل در سه گروه 22 نفره شبیه سازی ذهنی فرآیندی، شبیه سازی ذهنی فرآورده ای، ...
 
- 
تاثیر شناخت درمان گری حرمت خود بر میزان پرخاش گری نوجوانان بزه دیده پسر 12 تا 15 ساله (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2005-06-22)هدف از این پژوهش بررسی تاثیر سناخت درمان گری بر افزایش احترام به خود و کاهش پرخاشگری نوجوانان بزه دیده پسر 12 تا 15 ساله بود. فرضیه اصلی این بود که شناخت درمان گری احترام به خود بر کاهش پرخاش گری موثر است. برای انجام این ...
 
- 
ضرورت بازنگری در برنامه آموزش کتاب داری و اطلاع رسانی در دانشگاه های ایران (دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد) (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2005-06-22)این پژوهش برای تعیین ویژگی های مورد نیاز برنامه های درسی آموزشی دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد کتاب داری و اطلاع رسانی، برای پرورش کتابداران کارآمد انجام شده است. در بررسی سرفصل دروس، روش تدریش و شیوه های ارزیابی علمی ...
 



