مرور اندیشه های نوین تربیتی بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 20 از 486
-
بررسی تاثیر روش تصحیح نارسا خوانی دیویس در افزایش سطح مهارت های خواندن
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2005-03-21)این تحقیق برای بررسی تاثیر روش دیویس، بر سطح مهارت های خواندن دانش آموزان نارسا خوان انجام شده است. به این منظور، چهار دانش آموز پایه چهارم (11 ساله) که دارای مشکل نارسا خوانی بودند، از مرکز آموزش مشکلات ویژه ی یادگیری ...
-
دین و ارزش ها از دیدگاه کانت و فیلسوفان نو کانتی
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2005-03-21)کانت عقل را به عقل نظری و عقل عملی تقسیم کرده است. او در عقل عملی، به تاسیس نظامی اخلاقی همت گمارد که بنیان آن بر قضایای اخلاقی پیشینی استوار بود. کانت با تقسیم عقل به نظری و عملی حیطه ی دانش را از ارزش جدا ساخت. ادیان ...
-
مقایسه ارزش های شغلی زنان و مردان تحصیل کرده دانشگاهی قبل از ورود به بازار کار
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2005-03-21)هدف این پژوهش، مقایسه ی ارزش های شغلی زنان و مردان تحصیل کرده ی دانشگاهی، پیش از ورود به بازار کار، و بررسی این ارزش ها در رشته های مختلف تحصیلی بود. فرضیات تحقیق چنین است: ارزش های شغلی زنان، با ارزش های شغلی مردان متفاوت ...
-
بررسی و شناسایی خودپنداره تحصیلی و غیرتحصیلی، و پیش بینی کننده گی آن در پیش رفت تحصیلی در دانش آموزان دختر سال دوم دبیرستان شهر تهران (گرایش های ریاضی – فیزیک و علوم انسانی)
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2005-06-22)در این پژوهش، رابطه خودپنداری (تحصیلی، غیرتحصیلی، و کلی) را با پیش رفت تحصیلی در 300 دانش آموز دختر سال دوم دبیرستان در گرایش های ریاضی – فیزیک و علوم انسانی (در منطقه 6 تهران) بررسی نموده ایم. ابزار به کار گرفته شده در ...
-
بررسی وضعیت مواد دیداری – شنیداری کتابخانه های مرکزی دانشگاه های دولتی ایران
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2005-06-22)ورود انواع منابع اطلاعاتی، و از آن میان مواد دیداری – شنیداری و چند رسانه ای به کتاب خانه های دانشگاهی، با نگرش به ویژگی ها و نقش بسیار موثر آن ها در یادگیری، آموزش، و پژوهش، به استقبال روزافزون کاربران از این گونه منابع ...
-
الگوی تاویلی پژوهش در ارزش یابی پیش رفت تحصیلی
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2005-06-22)دیدگاه تاویلی به منزله روی کردی سازه گرایانه در علوم اجتماعی در دهه های اخیر احیا و اصول آن در پژوهش های پرورشی نیز به کار گرفته شده است. در این نوشتار، کاربردی ویژه از این اصول در زمینه پژوهش در ارزش یابی پیش رفت تحصیلی ...
-
تاثیر شناخت درمان گری حرمت خود بر میزان پرخاش گری نوجوانان بزه دیده پسر 12 تا 15 ساله
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2005-06-22)هدف از این پژوهش بررسی تاثیر سناخت درمان گری بر افزایش احترام به خود و کاهش پرخاشگری نوجوانان بزه دیده پسر 12 تا 15 ساله بود. فرضیه اصلی این بود که شناخت درمان گری احترام به خود بر کاهش پرخاش گری موثر است. برای انجام این ...
-
بررسی رابطه سبک های دل بسته گی و هوش هیجانی
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2005-06-22)در این پژوهش رابطه سبک های دل بسته گی ایمن، اجتنابی، و دوسوگرا با هوش هیجانی در یک نمونه دانشجویی بررسی شده است. دویست دانشجوی دانشگاه تهران (107 دختر ، 93 پسر) با پر کردن مقیاس دل بسته گی بزرگ سال و مقیاس هوش هیجانی در ...
-
ضرورت بازنگری در برنامه آموزش کتاب داری و اطلاع رسانی در دانشگاه های ایران (دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد)
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2005-06-22)این پژوهش برای تعیین ویژگی های مورد نیاز برنامه های درسی آموزشی دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد کتاب داری و اطلاع رسانی، برای پرورش کتابداران کارآمد انجام شده است. در بررسی سرفصل دروس، روش تدریش و شیوه های ارزیابی علمی ...
-
تاثیر شبیه سازی ذهنی فرآیندی و فرآورده ای در بهبود کارکرد و پیش رفت تحصیلی دانش جویان
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2005-06-22)برای پژوهش درباره اثربخشی شبیه سازی ذهنی فرآیندی و فرآورده ای بر بهبود کارکرد و پیش رفت تحصیلی دانش جویان، 66 آزمودنی به شکل تصادفی انتخاب و به همین شکل در سه گروه 22 نفره شبیه سازی ذهنی فرآیندی، شبیه سازی ذهنی فرآورده ای، ...
-
مقایسه تعارض زناشویی والدین با تعارض زناشویی فرزندان همسردار آن ها
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2005-12-22)در این پژوهش، هم سانی تعارض زناشویی والدین (زوج های نسل اول) با تعارض زناشویی فرزندان همسردار آن ها (زوج های نسل دوم) بررسی شده است. طرح پژوهش علی - مقایسه ای (تطبیقی) است. جامعه ی آماری پژوهش، برای زوج های نسل دوم، در ...
-
بررسی تاثیر آموزش مهارت های حل تعارض بر کاهش تعارض های زناشویی زنان
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2005-12-22)در این پژوهش اثر آموزش مهارت های حل تعارض بر کاهش تعارض های زناشویی زنان بررسی شده است. نمونه پژوهش، 35 نفر از بانوان مراجعه کننده به فرهنگ سرای همت اصفهان بودند که به روش نمونه گیری در دست رس گزیده و به صورت تصادفی به دو ...
-
سنجش باز خورد دانش پژوهانه دانش جویان سال های اول و چهارم راهی برای ارزش یابی سودمندی برنامه آموزش دانشگاهی
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2005-12-22)ارزش یابی بخشی جدا نشدنی از هر برنامه ای، به ویژه برنامه آموزش دانشگاهی است. این، از آن رو است که دانشگاه ها زیر ساخت دانش پژوهی و فرهنگ آن، و ارزش یابی و به سازی در میان ارزش های بنیادی این فرهنگ اند. پس، در کشوری مانند ...
-
بررسی نیازهای آموزشی کارکنان مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان تهران
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2005-12-22)در این پژوهش، نیازهای آموزشی کارکنان رسته های اداری - مالی و فنی - مهندسی آموزشگاه های فنی و حرفه ای استان تهران در دو بعد دانش و مهارت بررسی، سنجش، و رتبه بندی شده است. شمار کل کارکنان 310 نفر 208) نفر مرد و 75 نفر زن( ...
-
بررسی پایایی و روایی مقیاس ادراک کودک از والدین در ایران
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2005-12-22)یکی از عواملی که بر انگیزش کودکان تاثیر می گذارد، شیوه سوگیری انگیزشی والدین در برابر آن ها است. نظریه پردازانی که نظریه خود مختاری را در حوزه انگیزش مطرح کرده اند، ابزارهای فراوانی ساخته اند تا بتوانند جنبه های انگیزش را ...
-
رابطه خویشتن شناسی مدیران مدارس با ترفندهای آنان در مدیریت تعارض
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2005-12-22)دامنه تعارض در سازمان های امروز، به ویژه در مدارس، ضرورت بهره گیری از ترفندهای موثر مدیریت تعارض را افزایش داده است. نکته اساسی این است که شناخت مدیران از خود تا چه اندازه در کاربرد آنان از این ترفندها موثر است. در این ...
-
نگره انتقادی در آموزش و پرورش
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2006-03-21)از رویکردهای اندیشه در زمینه آموزش و پرورش در دهه های گذشته که در ایران کمتر بدان نگریسته شده، پرورش انتقادی است. این رویکرد که بیشتر از دهه 80 در کانون نگرش اندیشه مندان بوده، برگرفته از نگره انتقادی یا مکتب فرانکفورت ...
-
بررسی روش کلاس داری آموزگار بر پایه جنسیت دانش آموزان
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2006-03-21)آیا در مدارس به تفاوت های جنسیتی دامن زده می شود؟ آیا کنش ورزی های کلاسی میان آموزگار و شاگردان، پدیدآورنده نابرابری های جنسیتی در کلاس درس و در پی آن در جامعه است؟ آموزگار به سان عضوی از جامعه، بی گمان متاثر از فرهنگ چیره ...
-
تاثیر آموزش بر شناخت و توانایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در به کارگیری کتابخانه
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2006-03-21)هدف از این پژوهش، بررسی میزان تاثیر آموزش کتابداری بر شناخت و توانایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی شاغل به تحصیل در دانشگاه شهید چمران اهواز در سال تحصیلی 1384-1383 در به کارگیری منابع کتابخانه است. آزمودنی های این پژوهش از ...
-
بررسی تحلیلی راه کارهای عملی و نظری توسعه منابع انسانی از راه آموزش و پرورش برای ورود به گستره تجارت جهانی و بازارهای بین المللی
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2006-03-21)در این نوشتار نقش آموزش و پرورش در توسعه منابع انسانی و اهمیت آن در پدیدآوری علم و دانش فنی، بررسی شده است؛ به ویژه در روزگاری که ایران در اندیشه پیوستن به روند جهانی شدن آموزش و پرورش و اقتصاد بر پایه دادوستدهای جهانی ...



