نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخان‌زاده, علیfa_IR
dc.contributor.authorمعرفت, حمیدهfa_IR
dc.contributor.authorحجازی, باقرfa_IR
dc.contributor.authorجعفری‌کندوان, غلامرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:47:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:47:52Z
dc.date.available1399-07-09T02:47:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:47:52Z
dc.date.issued2007-06-22en_US
dc.date.issued1386-04-01fa_IR
dc.identifier.citationخان‌زاده, علی, معرفت, حمیده, حجازی, باقر, جعفری‌کندوان, غلامرضا. (1386). رابطة هوش هیجانی و جرأت‌ورزی با مشارکت کلامی فراگیران انگلیسی. پژوهش ادبیات معاصر جهان, 12(38)fa_IR
dc.identifier.issn2588-4131
dc.identifier.issn2588-7092
dc.identifier.urihttps://jor.ut.ac.ir/article_18435.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/227315
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی رابطة هوش هیجانی و جرأت‌ورزی با مشارکت کلامی بین فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی، با توجه به جنسیت، میزان برون‌گرایی و سطح بسندگی زبان انگلیسی انجام شد. 68 دختر و 47 پسر در دو سطح مبتدی و متوسط از بسندگی زبان به صورت نمونة در دسترس انتخاب شدند و با پرسشنامة هوش هیجانی سیبریا ‌شرینک و پرسشنامة شخصیتی تجدید نظر شدة نئو مورد بررسی قرارگرفتند. نتایج تحلیل رگرسیون همزمان و گام‌به‌گام نشان داد که برون‌گرایی، سطح بسندگی زبان انگلیسی و جنسیت می‌توانند تغییرات مشارکت کلامی را پیش‌بینی نمایند. متغیر هوش هیجانی، به دلیل عدم ارتباط و متغیر جرأت‌ورزی، به‌‌رغم ارتباط مستقیم و معنی‌دار با مشارکت کلامی، به واسطة همپوشی با متغیر برون‌گرایی از تحلیل خارج شدند. نتایج آزمون t نشان دهندة مشارکت کلامی و جرأت‌ورزی بیشتر فراگیران برون‌گرا نسبت به فراگیران درون‌گرا بود. با توجه به نتایج پژوهش، پیشنهاد می‌شود دوره‌های آموزش جرأت‌ورزی برای فراگیران درون‌گرا در نظر گرفته شود.fa_IR
dc.format.extent266
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش ادبیات معاصر جهانfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Contemporary World Literatureen_US
dc.subjectبرون‌گراییfa_IR
dc.subjectجرأت‌ورزیfa_IR
dc.subjectسطح بسندگی زبانfa_IR
dc.subjectمشارکت کلامیfa_IR
dc.subjectهوش هیجانیfa_IR
dc.titleرابطة هوش هیجانی و جرأت‌ورزی با مشارکت کلامی فراگیران انگلیسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume12
dc.citation.issue38


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد