• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک
    • 33.3, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک
    • 33.3, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی استفاده از رایانه، تلفن همراه و فرهنگ لغت در یادگیری لغت های زبان انگلیسی

    (ندگان)پدیدآور
    عالمی, مینوپشم فروش, رویا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    562.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    درباره‌ی اثربخشی روش‌های نوین یادگیری بلندمدت لغات انگلیسی تاکنون بررسی چندانی صورت نگرفته است. پژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسه‌یی آموزش ۳۳۰ لغت در فهرست لغات آکادمیک C‌o‌x‌h‌e‌a‌d )۲۰۰۰(، با استفاده از رایانه، تلفن همراه و فرهنگ لغت در حوزه‌ی یادگیری بلندمدت زبان‌آموزان در ایران، انجام شده است. در این راستا پس از برگزاری آزمون تعیین سطح آکسفورد به‌عنوان آزمون مهارت، ۲۶۴ زبان‌آموز در رشته‌های علوم پایه و فنی و مهندسی انتخاب و به سه گروه آزمایشی و یک گروه کنترل تقسیم شدند. طبق نتایج این مطالعه، زبان‌آموزانی که به‌طور آنلاین و از طریق رایانه آموزش دیده بودند توانایی بیشتری در به خاطرسپردن لغات در درازمدت از خود نشان دادند. نتایج این تحقیق روش‌های نوین آموزشی با استفاده از رایانه در یادگیری بلندمدت لغات انگلیسی را توصیه می‌کند.
    کلید واژگان
    یادگیری با استفاده از رایانه
    یادگیری با استفاده از تلفن همراه
    یادگیری با استفاده از فرهنگ لغت
    یادگیری لغات انگلیسی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2017-05-22
    1396-03-01
    ناشر
    دانشگاه صنعتی شریف
    Sharif University of Technology
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده ی علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران غرب
    دانشکده ی زبان های خارجی، دانشگاه خوارزمی

    شاپا
    2676-4725
    2676-4733
    URI
    https://dx.doi.org/10.24200/j40.2017.6364
    http://sjme.journals.sharif.edu/article_6364.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/221227

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • « ناتوانی های مربوط به یادگیری مهارت های کمی» (5 تا 5-1-107-1390) 

      پوشنه, کامبیز (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2011-04-01)
      "وجود برداشت های گوناگون تشخیصی و به دنبال آن نظریه پردازی های متفاوت و سهم خواهی رشته های گوناگون علمی در تبیین، توصیف و ارائه ی شیوه های مداخله و درمانی کارآمدتر از یک سو و آشفتگی های موجود در برابر نهاده های فنی و گزینش ...

    • چگونه توانستم اختلال یادگیری دانش آموز مورد نظر را ترمیم کنم (74تا79-10- 95 تا 96 -1388) 

      نعمتی, آبس (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2009-12-01)
      این پژوهش به منظور بررسی اختلال یادگیری‌ مربوط به درس دیکته به صورت مطالعه موردی با اراده‌ آموزش‌های ترمیمی عملی برای آن انجام شده است. نتیجه ارزیابی و طرح‌های اجرا شده نشان می‌دهد،ارائه‌ آموزش‌های ترمیمی و تدریس مقایسه‌ای ...

    • شناسایی و اولویت‌بندی راهبردهای یادگیری کارکنان در محیط‌کار با استفاده از تکنیک‌های سلسله‌مراتبی فازی و تاپسیس 

      پدیدآور نامشخص (معاونت تربیت وآموزش, 2019-09-23)
      امروزه سرعت و شدت تغییرات محیطی توسعه پیوسته قابلیت‌های کارکنان و یادگیری مستمر و به‌هنگام را ضروری ساخته است. از این رو پژوهش حاضر به شناسایی و اولویت‌‌بندی راهبردهای یادگیری کارکنان در محیط کار در یکی از سازمان‌های دفاعی ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب