ارائه مدل پرورش هویت چند فرهنگی دانش آموزان ابتدایی بر اساس نظریه داده بنیاد
(ندگان)پدیدآور
عباس هاشمی, تینابشریفی, اصغرایمانی, محمدنقینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش به منظور پرورش هویت چند فرهنگی دانش آموزان ابتدایی انجام شد. روش پژوهش از نظرهدف کاربردی و شیوه گردآوری داده ها، توصیفی-پیمایشی بود. جامعه آماری در بخش کیفی، اساتید و نخبگان صاحب نظر در رشته و در بخش کمی 1400نفر از مدیران، معلمان، معاونین آموزشی و پرورشی و حجم نمونه در بخش کیفی با استفاده از اصل اشباع نظری، 15 نفر و در بخش کمی نیز با استفاده از فرمول کوکران 302 نفر در نظر گرفته شد. در بخش کیفی، نمونه گیری از نوع هدفمند و در بخش کمی به صورت تصادفی انجام شد. ابزار پژوهش در بخش کیفی، مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی، پرسشنامه محقق ساخته 72 سوالی بود. نتایح نشان داد که پرورش هویت چند فرهنگی شامل9 بعد و عوامل پداگوژی معلم ، شایستگی های اجتماعی چند فرهنگی ، الگوهای و شیوه های یادگیری ، ارزیابی و مشارکت ، محتوای شناختی - عاطفی فرهنگ ، ابزارهای آموزشی ، شناخت زبانی-مذهبی ، شناخت سیستم اجتماعی ، توسعه سواد چند فرهنگی ، دانش تاریخ و حافظه تاریخی ، جغرافیای فرهنگ ، آموزش رسمی ، تبیین نگرش ها و ارزش های چند فرهنگی ، برنامه های پرورشی وتعلق چند فرهنگی می باشد.
کلید واژگان
الگوی هویت چند فرهنگیپداگوژی معلم
توسعه سواد چند فرهنگی
تاریخ نشر
2020-07-221399-05-01
ناشر
معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، دانشگاه ازاد اسلامی، رودهن، ایران.عضو هیات علمی، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه ازاد اسلامی، رودهن، ایران.
عضو هیات علمی، گروه مدیریت آموزشی ، دانشگاه ازاد اسلامی، رودهن، ایران.
شاپا
2251-65062345-2757




