• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 11, ویژه نامه
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 11, ویژه نامه
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه مدل پرورش هویت چند فرهنگی دانش آموزان ابتدایی بر اساس نظریه داده بنیاد

    (ندگان)پدیدآور
    عباس هاشمی, تینابشریفی, اصغرایمانی, محمدنقی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    651.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش به منظور پرورش هویت چند فرهنگی دانش آموزان ابتدایی انجام شد. روش پژوهش از نظرهدف کاربردی و شیوه گردآوری داده ها، توصیفی-پیمایشی بود. جامعه آماری در بخش کیفی، اساتید و نخبگان صاحب نظر در رشته و در بخش کمی 1400نفر از  مدیران، معلمان، معاونین آموزشی و پرورشی و حجم نمونه در بخش کیفی با استفاده از اصل اشباع نظری، 15 نفر  و در بخش کمی نیز با استفاده از فرمول کوکران  302 نفر در نظر گرفته شد. در بخش کیفی، نمونه گیری از نوع هدفمند و در بخش کمی به صورت تصادفی انجام شد. ابزار پژوهش در بخش کیفی، مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی، پرسشنامه محقق ساخته 72 سوالی بود.  نتایح نشان داد که پرورش هویت چند فرهنگی شامل9 بعد و عوامل پداگوژی معلم ، شایستگی های اجتماعی چند فرهنگی ، الگوهای و شیوه های یادگیری ، ارزیابی و مشارکت ، محتوای شناختی - عاطفی فرهنگ ، ابزارهای آموزشی ، شناخت زبانی-مذهبی ، شناخت سیستم اجتماعی ، توسعه سواد چند فرهنگی ، دانش تاریخ و حافظه تاریخی ، جغرافیای فرهنگ ، آموزش رسمی ، تبیین نگرش ها و ارزش های چند فرهنگی ، برنامه های پرورشی وتعلق چند فرهنگی می باشد.
    کلید واژگان
    الگوی هویت چند فرهنگی
    پداگوژی معلم
    توسعه سواد چند فرهنگی

    تاریخ نشر
    2020-07-22
    1399-05-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، دانشگاه ازاد اسلامی، رودهن، ایران.
    عضو هیات علمی، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه ازاد اسلامی، رودهن، ایران.
    عضو هیات علمی، گروه مدیریت آموزشی ، دانشگاه ازاد اسلامی، رودهن، ایران.

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    https://dx.doi.org/10.22118/edc.2020.217831.1261
    http://journals.ajums.ac.ir/article_110992.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220456

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب