آموزش الگوهای صحیح استناددهی: بررسی انحراف استنادی در استناد به "مقالات متا استناد" توسط نویسندگان برتر دانشگاه های علوم پزشکی ایران در سال 2017
(ندگان)پدیدآور
حسینی آهنگری, سید عابدینضیائی, ثریاسهیلی, فرامرزموسوی چلک, افشیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با هدف آموزش الگوهای صحیح استناددهی در تولیدات علمی نویسندگان برتر دانشگاههای علوم پزشکی ایران در سال 2017 با توجه به ارتباط میان متغیرهای سطح رشد اخلاقی و خودکنترلی با الگوی "استناد به مقالات متا استناد" در مقالات نویسندگان برتر دانشگاههای علوم پزشکی ایران در سال 2017 انجام شده است.پژوهش حاضر از نوع مطالعات کاربردی علمسنجی و همبستگی (ارایه مدل) است. جامعه مورد بررسی کلیه اعضای هیأت علمی دانشگاههای علوم پزشکی ایران با شاخص H_Index 10 و بالاتر بودند. حجم نمونه به روش نمونهگیری تصادفی نظاممند 110 نفر تعیین شد. دادههای جمعآوری شده با استفاده از نسخه 16 نرمافزار SPSSمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که مدل رگرسیونی متغیرهای سطح رشد اخلاقی (018/0= p، 264/11- =) و خودکنترلی (007/0= p،665/0- =) از قدرت پیشبینی معنادار برخوردار هستند و میتوانند به عنوان عامل پیشبین الگوی رفتاری استناد به مقالات متا استناد در نظر گرفته شوند. با توجه به نتایج بهدست آمده آموزش پرهیز از استناد کورکورانه به مقالات متا استناد که به نوعی "انحراف استنادی" تلقی میشود تا حد امکان میتواند به تقویت شاخصهای استناد منجر شود.
کلید واژگان
رفتار استنادیخودکنترلی
رشد اخلاقی
مقالات متا استناد
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2017-12-221396-10-01
ناشر
معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری، گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانعضو هیأت علمی، گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
عضو هیأت علمی، گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
عضو هیأت علمی، گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
شاپا
2251-65062345-2757




