تأثیر آموزش تکلیف محور بر پیشرفت تحصیلی و رضایت مندی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
(ندگان)پدیدآور
رایگانی, اسد ویسیدیناروند, غلامعباسنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
روش تکلیف محور نوعی روش تدریس می باشد که تأکید آن بر یادگیری معنادار از طریق انجام تکلیف در بافتی کاملاً دانشجو محور (یادگیرنده_ محور) است. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر به کارگیری آموزش تکلیف_ محور به شیوۀ رسم و رنگآمیزی مسیرهای متابولیکی به عنوان تکلیف خانه بر پیشرفت تحصیلی و رضایت دانشجویان رشتة پزشکی در یادگیری آسان تر و مؤثرتر مسیرهای متابولیکی درس بیوشیمی می باشد. پس از مشخص نمودن گروه شاهد (65نفر) و گروه آزمایش (88)، با تعیین تکلیف ِخانه به شیوة رسم و رنگ آمیزی مسیرهای متابولیکی مسیرهای متابولیکی کربوهیدرات های درس بیوشیمی برای گروه آزمایش و پس از برگزاری امتحان و بررسی تکالیف انجام شده توسط دانشجویان، در نهایت نمرات این دو گروه که قسمت اعظم آن ناشی از تکالیف بود، مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت تا میزان کارایی روش مذکور بررسی شود و همچنین برای بررسی رضایت دانشجویان از پرسش نامه محقق ساخته با تأیید اعضای هیأت علمی گروه بیوشیمی استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS-16 و آزمون t مستقل انجام شد. p
کلید واژگان
آموزش تکلیف محوررسم و رنگ آمیزی
تکلیف خانه
بیوشیمی
دانشجویان پزشکی
یادگیری
مسیرهای متابولیکی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2016-10-221395-08-01
ناشر
معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences
سازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی، گروه بیوشیمی بالینی، دانشکدة پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، کرمانشاه، ایرانعضو هیأت علمی، دانشکدة علوم پزشکی آبادان، آبادان، ایران.
شاپا
2251-65062345-2757




