ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشکده علوم پزشکی آبادان
(ندگان)پدیدآور
مراغی, الهامحیاتی, فرخندهحیاتی, فرزانهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
به منظور توسعه یک سیستم آموزشی، ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی از طرف متقاضیان آن دارای اهمیت بسزایی است. لذا این مطالعه با هدف بررسی کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده از دیدگاه گیرندگان خدمات آموزشی با تمرکز بردانشجویان علوم پزشکی آبادان در سال 1397 انجام شد. این مطالعه توصیفی در سال 1397 بر روی 236 دانشجوی دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام شد. افراد به روش نمونهگیری چند مرحلهای انتخاب شدند و به دو پرسشنامه مشخصات دموگرافیک و سروکوال پاسخ دادند. آنالیز دادهها با استفاده از نرم افزارSPSS و آزمونهای آماری توصیفی و استنباطی( کای اسکوئر، t مستقل، آنالیز واریانس) انجام شد. بیشترین و کمترین میانگین نمره ادراک به ترتیب در بعد اطمینان (۳.۰۸±۰.۸۱) و در بعد فیزیکی) ۲.۸۸±۱.۰۶) بود. این شکاف در تمامی ابعاد پنج گانه کیفیت خدمات آموزشی وجود دارد. بیشترین و کمترین میانگین نمره شکاف به ترتیب در بعد همدلی (۱.۲۸±۱.۱۲-) و در بعد اطمینان (۰.۹۶±۱.۱۳-) بود. اختلاف آماری معناداری از نظر میانگین نمره شکاف در ابعاد پاسخگویی، همدلی و تضمین در بین دانشجویان سال اول و دوم و دانشجویان سال سوم و بالاتر با (05/0> P) وجود داشت. میانگین نمره شکاف پاسخگویی و همدلی در بین سه گروه تحصیلی اختلاف آماری معناداری (05/0> P)داشت. بر اساس نتایج این تحقیق، به منظور بهبود و توسعه سیستم آموزشی به ویژه در بعد همدلی، پیشنهاد میشود همه دست اندرکاران امر آموزش به ویژه مسؤولان توجه بیشتری به انتظارات دانشجویان داشته باشند و خدمات دانشگاه را با توجه به نیازهای دانشجویان و رضایتمندی آنها بهبود بخشند.
کلید واژگان
کیفیت خدمات آموزشیدانشجویان
ادراک
انتظار
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2019-09-231398-07-01
ناشر
معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences
سازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی، گروه آمار زیستی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران.عضو هیأت علمی، گروه پرستاری، دانشکده علوم پزشکی آبادان، آبادان، ایران.
کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران.
شاپا
2251-65062345-2757




