• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 10, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 10, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشکده علوم پزشکی آبادان

    (ندگان)پدیدآور
    مراغی, الهامحیاتی, فرخندهحیاتی, فرزانه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.056 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    به منظور توسعه یک سیستم آموزشی، ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی از طرف متقاضیان آن دارای اهمیت بسزایی است. لذا این مطالعه با هدف بررسی کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده از دیدگاه گیرندگان خدمات آموزشی با تمرکز بردانشجویان علوم پزشکی آبادان در سال 1397 انجام شد. این مطالعه توصیفی در سال 1397 بر روی 236 دانشجوی دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام شد. افراد به روش نمونه‌‌گیری چند مرحله‌ای انتخاب شدند و به دو پرسش‌نامه مشخصات دموگرافیک و سروکوال پاسخ دادند. آنالیز داده‌ها با استفاده از نرم افزارSPSS  و آزمون‌های آماری توصیفی و استنباطی( کای اسکوئر، t مستقل، آنالیز واریانس) انجام شد. بیش‌ترین و کم‌ترین میانگین نمره ادراک به ترتیب در بعد اطمینان (۳.۰۸±۰.۸۱) و در بعد فیزیکی) ۲.۸۸±۱.۰۶) بود. این شکاف در تمامی ابعاد پنج‌ گانه کیفیت خدمات آموزشی وجود دارد. بیش‌ترین و کم‌ترین میانگین نمره شکاف به ترتیب در بعد همدلی       (۱.۲۸±۱.۱۲-) و در بعد اطمینان (۰.۹۶±۱.۱۳-) بود. اختلاف آماری معناداری از نظر میانگین نمره شکاف در ابعاد پاسخگویی، همدلی و تضمین در بین دانشجویان سال اول و دوم و دانشجویان سال سوم و بالاتر با (05/0> P) وجود داشت. میانگین نمره شکاف پاسخگویی و همدلی در بین سه گروه تحصیلی اختلاف آماری معناداری (05/0> P)داشت. بر اساس نتایج این تحقیق، به منظور بهبود و توسعه سیستم آموزشی به ویژه در بعد همدلی، پیشنهاد می‌شود همه دست اندرکاران امر آموزش به ویژه مسؤولان توجه بیش‌تری به انتظارات دانشجویان داشته باشند و خدمات دانشگاه را با توجه به نیازهای دانشجویان و رضایت‌مندی آن‌ها بهبود بخشند.
    کلید واژگان
    کیفیت خدمات آموزشی
    دانشجویان
    ادراک
    انتظار

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2019-09-23
    1398-07-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیأت علمی، گروه آمار زیستی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران.
    عضو هیأت علمی، گروه پرستاری، دانشکده علوم پزشکی آبادان، آبادان، ایران.
    کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اهواز، ایران.

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    https://dx.doi.org/10.22118/edc.2019.93678
    http://journals.ajums.ac.ir/article_93678.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220332

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب