• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رابطه سرسختی روانشناختی و جرأت ورزی با موفقیت تحصیلی در دانشجویان

    (ندگان)پدیدآور
    ملک پور, نداسلیمانی, مهساطالبی, غلامرضاقاسم زاده, عزیزرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    199.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سرسختی روانشناختی، جرأت ورزی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی انجام گرفت. این پژوهش از نوع همبستگی است. بدین منظور 270 نفر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز در سال تحصیلی(94-93)، با روش نمونه‌گیری تصادفی، انتخاب شدند و از آنها خواسته شد تا به ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺳﺮﺳﺨﺘﯽ روانشناختی اﻫﻮاز و پرسشنامه جرأت ورزی گمبریل و ریچی پاسخ دهند و معدل ترم گذشته تحصیلی خود را نیز یادداشت نمایند. تجزیه و تحلیل آماری در این تحقیق به روش ضریب همبستگی و تحلیل مسیر انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که نتایج نشان داد که اثرات سرسختی روانشناختی بر روی پیشرفت تحصیلی به صورت مستقیم 243/. و اثرات سرسختی روانشناختی به صورت غیر مستقیم و به واسطه جرأت ورزی بر روی پیشرفت تحصیلی 069/. بود. خصوصیات افراد با ویژگی‌های سرسختی روانشناختی (تعهد، مبارزه جویی وکنترل) با میزان جرأت ورزی شان همپوشی دارد، همچنین حضور ویژگی سرسختی روانشناختی در دانشجویان، فرآیند یادگیری را تسریع می نماید.
    کلید واژگان
    سرسختی روانشناختی
    جرأت ورزی
    موفقیت تحصیلی
    دانشجویان

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2017-06-22
    1396-04-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، مرودشت، ایران.
    کارشناس ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.
    کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، قزوین، ایران.
    عضو هیات علمی، دانشگاه علمی کاربردی سازمان بهزیستی تهران، تهران، ایران.

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    http://journals.ajums.ac.ir/article_83237.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220321

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب