نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorملک پور, نداfa_IR
dc.contributor.authorسلیمانی, مهساfa_IR
dc.contributor.authorطالبی, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorقاسم زاده, عزیزرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:28:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:28:06Z
dc.date.available1399-07-09T02:28:06Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:28:06Z
dc.date.issued2017-06-22en_US
dc.date.issued1396-04-01fa_IR
dc.date.submitted2017-07-02en_US
dc.date.submitted1396-04-11fa_IR
dc.identifier.citationملک پور, ندا, سلیمانی, مهسا, طالبی, غلامرضا, قاسم زاده, عزیزرضا. (1396). بررسی رابطه سرسختی روانشناختی و جرأت ورزی با موفقیت تحصیلی در دانشجویان. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 8(2), 226-233.fa_IR
dc.identifier.issn2251-6506
dc.identifier.issn2345-2757
dc.identifier.urihttp://journals.ajums.ac.ir/article_83237.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220321
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سرسختی روانشناختی، جرأت ورزی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی انجام گرفت. این پژوهش از نوع همبستگی است. بدین منظور 270 نفر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز در سال تحصیلی(94-93)، با روش نمونه‌گیری تصادفی، انتخاب شدند و از آنها خواسته شد تا به ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺳﺮﺳﺨﺘﯽ روانشناختی اﻫﻮاز و پرسشنامه جرأت ورزی گمبریل و ریچی پاسخ دهند و معدل ترم گذشته تحصیلی خود را نیز یادداشت نمایند. تجزیه و تحلیل آماری در این تحقیق به روش ضریب همبستگی و تحلیل مسیر انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که نتایج نشان داد که اثرات سرسختی روانشناختی بر روی پیشرفت تحصیلی به صورت مستقیم 243/. و اثرات سرسختی روانشناختی به صورت غیر مستقیم و به واسطه جرأت ورزی بر روی پیشرفت تحصیلی 069/. بود. خصوصیات افراد با ویژگی‌های سرسختی روانشناختی (تعهد، مبارزه جویی وکنترل) با میزان جرأت ورزی شان همپوشی دارد، همچنین حضور ویژگی سرسختی روانشناختی در دانشجویان، فرآیند یادگیری را تسریع می نماید.fa_IR
dc.format.extent199
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.publisherJundishapur University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Development of Judishapuren_US
dc.subjectسرسختی روانشناختیfa_IR
dc.subjectجرأت ورزیfa_IR
dc.subjectموفقیت تحصیلیfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.titleبررسی رابطه سرسختی روانشناختی و جرأت ورزی با موفقیت تحصیلی در دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، مرودشت، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، قزوین، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی، دانشگاه علمی کاربردی سازمان بهزیستی تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue2
dc.citation.spage226
dc.citation.epage233


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد