| dc.contributor.author | مشتاقی, سعید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:27:42Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:27:42Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:27:42Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:27:42Z | |
| dc.date.issued | 2014-01-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-11-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-07-09 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-04-18 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | مشتاقی, سعید. (1392). کاربردپذیری نظریه ی شخصیتی پنج عامل بزرگ شخصیت در موقعیت های تحصیلی. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 4(4), 10-17. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-6506 | |
| dc.identifier.issn | 2345-2757 | |
| dc.identifier.uri | http://journals.ajums.ac.ir/article_90235.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220189 | |
| dc.description.abstract | هدف اساسی این پژوهش پیشبینی پیشرفت تحصیلی بر اساس پنج عامل بزرگ شخصیت است. نمونهای مشتمل بر 903 نفر ) 903 دختر، و 902 پسر( از دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهر دزفول به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و به پرسشنامه ی 90 سؤالی NEO-FFI پاسخ دادند. نتایج نشان داد که پیشرفت تحصیلی با چهار عامل شخصیتی: برونگرایی، پذیرش، سازگاری، و وظیفه شناسی رابطه مثبت و با عامل روانرنجورخویی رابطه منفی معنادار دارد. نتایج رگرسیون گام بهگام مشخص کرد که دو عامل روان رنجور خویی و پذیرش توانست در دو گام بیش از 5 درصد واریانس پیشرفت تحصیلی را تبیین کنند. نتایج بر پایه نظریه پنج عامل بزرگ شخصیت در مورد گروه نمونه مورد بحث قرار گرفت. | fa_IR |
| dc.format.extent | 348 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز | fa_IR |
| dc.publisher | Jundishapur University of Medical Sciences | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Educational Development of Judishapur | en_US |
| dc.subject | پیشرفت تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | پنج عامل بزرگ شخصیت | fa_IR |
| dc.subject | آموزش | fa_IR |
| dc.title | کاربردپذیری نظریه ی شخصیتی پنج عامل بزرگ شخصیت در موقعیت های تحصیلی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیأت علمی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد دزفول، دزفول، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 10 | |
| dc.citation.epage | 17 | |