• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارتباط بین هوش هیجانی و وضعیت تحصیلی در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل

    (ندگان)پدیدآور
    احسانی, مریمصباراد, لیداخیرخواه, فرزان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    314.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هوش هیجانی به معنی ظرفیت ادراک،ابراز،شناخت ،کاربرد و مدیریت هیجان ها در خود و دیگران است. مطالعه حاضر با هدف بررسی ارتباط بین وضعیت تحصیلی و هوش هیجانی در دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل طراحی شده شده است.این مطالعه توصیفی-تحلیلی برروی تمام 93 نفر از دانشجویان دندانپزشکی سال های 4و 5 و 6 دانشگاه علوم پزشکی بابل درسال تحصیلی 91-92 انجام شد. جهت تعیین میزان هوش هیجانی ازپرسشنامه هوش هیجانی بار_آن استفاده شد. معدل دانشجویان به عنوان شاخص وضعیت تحصیلی در نظر گرفته شد.اطلاعات با اسفاده از نرم افزار SPSS Version 18 وآزمون آماری T-test مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. میانگین هوش هیجانی 49/353 بود و کمترین میانگین مربوط به خرده مقیاس تحمل استرس و بیشترین میانگین مربوط به خرده مقیاس همدلی کردن بود. بین خرده مقیاس هوش هیجانی در ورودی های مختلف اخلاف معنی داری وجود نداشت (P>0.05). نمره کل هوش هیجانی در دختران به طور معناداری بیشتر از پسران بود (01/0=p). همچنین نمره دختران در خرده مقیاس های واقع گرایی،روابط بین فردی ،خوشبینی،همدلی وخود ابرازی به طور معناداری از پسران بیشتر بود. بین روند تحصیلی دانشجویان بومی و غیر بومی (خوابگاهی) سال 4، 5 و 6 طی سالهای تحصیلی انها تفاوت معنی داری وجود نداشت(P>0.05) 0نمره کل هوش هیجانی در دختران به طور معناداری بیشتر از پسران بود. بین روند تحصیلی دانشجویان بومی و خوابگاهی در هریک از سه ورودی تفاوت معناداری وجود نداشت. بین هوش هیجانی و وضعیت تحصیلی رابطه معنی داری وجود نداشت.
    کلید واژگان
    هوش هیجانی
    وضعیت تحصیلی
    معدل
    دانشجویان دندانپزشکی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2014-04-21
    1393-02-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    http://journals.ajums.ac.ir/article_79689.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220187

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب