• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    موانع انجام فعالیت های پژوهشی در دانشگاه از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان

    (ندگان)پدیدآور
    صالحی, محمدسعیدی, پرویزجباری, نگینکاظمی ملک محمودی, مریمکاظمی ملک محمودی, شیما
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    963.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    انجام پژوهش، نه تنها نشانه ی اعتلای کشورهاست، بلکه یکی از مهمترین عوامل توسعه در دنیای امروزی محسوب می شود. راهبری تحقیقات از ارکان اصلی نظام آموزش عالی به شمار می رود. اهمیت دادن به امر تحقیقات خود کفایی و استقلال واقعی به ارمغان می آورد در حالی که بی توجهی به آن، منجر به پرداخت هزینه گزاف خواهد شد. پژوهش حاضر در راستای بررسی دیدگاه دانشجویان در خصوص موانع انجام فعالیت های پژوهشی انجام شد. روش تحقیق توصیفی - تحلیلی بود، جامعه آماری 2263 نفر بود که 332 نفر به روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گرد-آوری، پرسشنامه دانشگاه علوم پزشکی اراک بود، که شامل 29 سؤال برای دانشجویان دارای سابقه ی فعالیت پژوهشی و 18 سؤال برای دانشجویان بدون سابقه ی پژوهشی است که با آلفای کرنباخ 84% و دانشجویان غیر محقق با آلفای کرنباخ 89% تأیید شد. آزمون های توصیفی نظیر: فراوانی، انحراف معیار، میانگین و استنباطی نظیر من ویتنی و تی-تست مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که از دیدگاه دانشجویان، بین دو گروه در خصوص انجام فعالیت های پژوهشی در دو حیطه ی عمومی و فردی تفاوت معناداری وجود نداشت (0.001>p). ولی در حیطه‌ی سازمانی تنها در پاسخ به پرسش عدم وجود هسته ی تحقیقاتی در بین دو گروه اختلاف معنادار وجود داشت. بیشترین موانع از نظر دانشجویان دارای سابقه ی پژوهش در حیطه ی سازمانی ضعف در دستیابی به اینترنت و بانک های الکترونیکی و در حیطه ی فردی، فشردگی واحدهای درسی و از دیدگاه دانشجویان بدون سابقه ی پژوهش در حیطه ی سازمانی ضعف در سیستم تشویقی و در حیطه‌ی فردی، فشردگی واحد درسی ذکر شد ولی به تفکیک جنس، مقطع و مدرک تحصیلی رابطه ی معناداری دیده نشد. بنابراین با توجه به اهمیت پژوهش و نتایج، اولویت بندی موانع تحقیق جهت حل آن ضروری به نظر می رسد.
    کلید واژگان
    موانع فعالیت پژوهشی
    دانشگاه
    دانشجویان دارای سابقه ی پژوهشی
    دانشجویان بدون سابقه ی پژوهشی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-03-20
    1395-01-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیأت علمی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ساری، ایران.
    گروه حسابداری و مدیریت واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران.
    عضو هیأت علمی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، گلستان، ایران.
    دانشجوی کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران.
    معاونت تحقیقات و فنآوری، دانشگاه علوم پزشکی گلستان و دانشجوی دکترای تخصصی مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، گلستان، ایران.

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    http://journals.ajums.ac.ir/article_79783.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220171

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب