نظرات دانشجویان در مورد عملکرد مربیان بالینی در دانشکده پرستاری و مامائی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
(ندگان)پدیدآور
دل آرام, معصومهشمس, سهندنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
نقش مربیان بالینی در کیفیت آموزش بالینی پر رنگ بوده و میتوانند با ایجاد یک محیط آموزشی مناسب در کسب توانمندیهای حرفهای مؤثر باشند. آگاهی از نظرهای دانشجویان بهعنوان عنصر اصلی آموزش میتواند در بهبود جریان آموزش مؤثر باشد. در این راستا، مطالعه حاضر با هدف "تعیین نظرات دانشجویان در مورد عملکرد مربیان در محیط بالینی" در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد انجام شد. در این بررسی توصیفی مقطعی 386 نفر از دانشجویان پرستاری، مامائی و اتاق عمل به روش سرشماری شرکت داشتند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامهای خود ساخته روا و پایا مشتمل بر مشخصههای فردی و 19 آیتم سنجش نظرهای دانشجویان بود. توصیف دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS و آمار توصیفی انجام شد. در تمام 19 گویه، دانشجویان عملکرد مربیان را مثبت توصیف کردند. در مورد آیتمهای "مطالب و آموزش ارائه شده را در پایان جمع بندی میکند" و"فراگیران را در فعالیتهای علمی جانبی مثل کنفرانس شرکت میدهد" اگرچه نظرات دانشجویان در بیشتر موارد مثبت بود، اما حدود 30% آنها ابراز داشتند که گاهی این اتفاق میافتد. اکثر دانشجویان عملکرد مربیان را در محیطهای بالینی مثبت توصیف کردند. تعداد کمی از دانشجویان اعتقاد داشتندکه مربیان مطالب ارائه شده را در پایان کار جمعبندی نمیکنند و فراگیران را در فعالیتهای علمی شرکت نمیدهند. جمعبندی نکات بالینی تدریس شده و مشارکت دادن فراگیران در کنفرانسها پیشنهاد میگردد.
کلید واژگان
نظراتدانشجویان
عملکرد
مربیان
محیط بالین
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2018-03-211397-01-01
ناشر
معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences
سازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی، گروه مامائی، دانشکده پرستاری و مامائی، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شهرکرد، ایران.Veterinary student, Veterinary Department, School of Veterinary, Shahrekord University, Shahrekord, Iran
شاپا
2251-65062345-2757




