نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکرمی, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorحاتمی کیا, سمیهfa_IR
dc.contributor.authorپورحاجی, رویاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:07:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:07:12Z
dc.date.available1399-07-09T02:07:12Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:07:12Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2018-12-29en_US
dc.date.submitted1397-10-08fa_IR
dc.identifier.citationکرمی, مرتضی, حاتمی کیا, سمیه, پورحاجی, رویا. (1398). دانش محتوایی تدریس پژوهش: چارچوبی برای تدوین کتب درسی روش تحقیق در علوم تربیتی و روان‌شناسی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی, 23(45), 118-136. doi: 10.30487/rwab.2020.100595.1320fa_IR
dc.identifier.issn2676-7503
dc.identifier.issn2676-7511
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30487/rwab.2020.100595.1320
dc.identifier.urihttp://jut.samt.ac.ir/article_38158.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/213079
dc.description.abstractهدف از مطالعة حاضر، بررسی محتوای درس روش تحقیق وآمار در رشتة علوم تربیتی و روان‌شناسی است. بدین‌منظور، در پژوهش حاضر از دانشگاه‏های معتبر که در نظام رتبه‌بندی سایماگو و شانگهای دارای رتبة برتر هستند، 22 دانشگاه انتخاب شده و طرح درس و کتاب‌های مورد استفاده در تدریس روش تحقیق در رشتة روان‌شناسی و علوم تربیتی، مورد تحلیل قرار گرفته است. روش تحقیق در این مطالعه تحلیل محتواست. جمع‌آوری اطلاعات با چک‌لیستی که بر اساس فهرست کتاب‌ها و طرح درس دانشگاه‏ها در رشتة روان‌شناسی وعلوم تربیتی تنظیم شده بود انجام گرفته است. یافته‏ها حاکی از آن است که در فهرست کتاب‌ها و طرح درس دانشگاه‏ها، اخلاق پژوهش، روان‌شناسی، به عنوان یک علم، و انواع روش‌های آزمایشی، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. با بررسی محتوای فهرست کتاب‌ها و طرح درس دانشگاه‏های معتبر جهان می‌توان با توزیع موضوعی درس آمار و روش تحقیق، زمینه‌ای برای یاری رساندن به استادان درخصوص شناسایی محتوای مناسب برای تألیف کتاب‌های متناسب و مورد نیاز جامعه در زمینة رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این مقوله فراهم نمود.fa_IR
dc.format.extent634
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاfa_IR
dc.publisherInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMTen_US
dc.relation.ispartofپژوهش و نگارش کتب دانشگاهیfa_IR
dc.relation.ispartofUniversity Textbooks; Research and Writtingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30487/rwab.2020.100595.1320
dc.subjectتحلیل محتواfa_IR
dc.subjectروش تحقیقfa_IR
dc.subjectطرح درسfa_IR
dc.subjectکتاب‌های دانشگاهیfa_IR
dc.titleدانش محتوایی تدریس پژوهش: چارچوبی برای تدوین کتب درسی روش تحقیق در علوم تربیتی و روان‌شناسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار علوم تربیتی، دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد تحقیقات آموزشی، دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue45
dc.citation.spage118
dc.citation.epage136


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد