| dc.contributor.author | کرمی, مرتضی | fa_IR | 
| dc.contributor.author | حاتمی کیا, سمیه | fa_IR | 
| dc.contributor.author | پورحاجی, رویا | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:07:12Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:07:12Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T02:07:12Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T02:07:12Z |  | 
| dc.date.issued | 2020-02-20 | en_US | 
| dc.date.issued | 1398-12-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2018-12-29 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1397-10-08 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | کرمی, مرتضی, حاتمی کیا, سمیه, پورحاجی, رویا. (1398). دانش محتوایی تدریس پژوهش: چارچوبی برای تدوین کتب درسی روش تحقیق در علوم تربیتی و روانشناسی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی, 23(45), 118-136. doi: 10.30487/rwab.2020.100595.1320 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2676-7503 |  | 
| dc.identifier.issn | 2676-7511 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.30487/rwab.2020.100595.1320 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jut.samt.ac.ir/article_38158.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/213079 |  | 
| dc.description.abstract | هدف از مطالعة حاضر، بررسی محتوای درس روش تحقیق وآمار در رشتة علوم تربیتی و روانشناسی است. بدینمنظور، در پژوهش حاضر از دانشگاههای معتبر که در نظام رتبهبندی سایماگو و شانگهای دارای رتبة برتر هستند، 22 دانشگاه انتخاب شده و طرح درس و کتابهای مورد استفاده در تدریس روش تحقیق در رشتة روانشناسی و علوم تربیتی، مورد تحلیل قرار گرفته است. روش تحقیق در این مطالعه تحلیل محتواست. جمعآوری اطلاعات با چکلیستی که بر اساس فهرست کتابها و طرح درس دانشگاهها در رشتة روانشناسی وعلوم تربیتی تنظیم شده بود انجام گرفته است. یافتهها حاکی از آن است که در فهرست کتابها و طرح درس دانشگاهها، اخلاق پژوهش، روانشناسی، به عنوان یک علم، و انواع روشهای آزمایشی، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. با بررسی محتوای فهرست کتابها و طرح درس دانشگاههای معتبر جهان میتوان با توزیع موضوعی درس آمار و روش تحقیق، زمینهای برای یاری رساندن به استادان درخصوص شناسایی محتوای مناسب برای تألیف کتابهای متناسب و مورد نیاز جامعه در زمینة رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این مقوله فراهم نمود. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 634 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها | fa_IR | 
| dc.publisher | Institute for Research and Development in the Humanities, SAMT | en_US | 
| dc.relation.ispartof | پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | University Textbooks; Research and Writting | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.30487/rwab.2020.100595.1320 |  | 
| dc.subject | تحلیل محتوا | fa_IR | 
| dc.subject | روش تحقیق | fa_IR | 
| dc.subject | طرح درس | fa_IR | 
| dc.subject | کتابهای دانشگاهی | fa_IR | 
| dc.title | دانش محتوایی تدریس پژوهش: چارچوبی برای تدوین کتب درسی روش تحقیق در علوم تربیتی و روانشناسی | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار علوم تربیتی، دانشگاه فردوسی مشهد | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی، دانشگاه فردوسی مشهد | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه فردوسی مشهد | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 23 |  | 
| dc.citation.issue | 45 |  | 
| dc.citation.spage | 118 |  | 
| dc.citation.epage | 136 |  |